امریکا 500 نیروی نظامی دیگر به عراق اعزام می‌کند

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۸۵

گروه جهان

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های وزارت دفاع امریکا گزارش داده که ایالات متحده سرگرم بررسی اعزام 500نیروی نظامی بیشتر به عراق است. اعزام این نیروی اضافی به‌منظور کمک به نیروهای عراقی و کرد برای بازپس‌گیری شهر موصل از گروه (تکفیری - تروریستی) داعش در هفته‌های پیش رو در عراق است.

سی‌ان‌ان گزارش داده، اعلام احتمال اعزام نیروهای بیشتر نظامی امریکایی به عراق از مدت‌ها پیش و نخستین‌بار توسط نشریه امریکایی وال استریت ژورنال مطرح شد و هنوز این تصمیم نهایی نشده است. گفته شده، در صورت جواب مثبت به این تصمیم، شمار نظامیان امریکایی از 4هزار و 674 نیرو در عراق می‌تواند به سقف 5هزار نفر برسد.

بنا براین گزارش، پنتاگون دقیقا مشخص نکرده که این تعداد از نیروهای نظامی که ممکن است به عراق فرستاده شوند، چه نامیده خواهند شد و قرار است به چه عملیاتی دست بزنند. انتظار می‌رود برخی از این نیروها به عنوان مشاوران نظامی یا آموزش‌دهنده نیروهای کرد و عراقی عمل کنند و برخی دیگر در عملیات پشتیبانی مانند انتقال نیروهای نظامی و تجهیزات پیرامون مناطق نبرد وارد عمل شوند. سقف تایید شده برای حضور نظامیان امریکایی در خاک عراق، اکنون 4هزار و 470 نیروست.

امریکا سال 2011میلادی نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کرد اما باردیگر با دستاویز قرار دادن مبارزه با داعش آنان را به خاک عراق بازگرداند. ایالات متحده به همراه بریتانیا و برخی دیگر متحدان غربی خود در سال 2003میلادی بدون مجوز سازمان ملل متحد، مجوزهای بین‌المللی دست به تجاوز نظامی به عراق زد.

ریچارد کلارک، عضو ارشد دولت جورج بوش رییس‌جمهوری قبلی امریکا که فرمان حمله به عراق و ساقط کردن دولت وقت آن کشور را صادر کرد، 31 اکتبر 2015 در ویژه برنامه «راه طولانی به جهنم» به سی‌ان‌ان گفت: «امریکا در عراق مرتکب جنایت جنگی شد و داعش محصول این تجاوز نظامی است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر