کلینتون اسناد محرمانه را در هتلی در روسیه جا گذاشت

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۸۳

گروه جهان

پلیس فدرال امریکا (اف بی‌ آی) با انتشار اسنادی فاش کرد هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات سال 2016 امریکا در دوران تصدی‌اش به عنوان وزیر خارجه در سفر به روسیه اسناد محرمانه را در هتلی در این کشور جا گذاشته است.

به گزارش اسپوتنیک، این اسناد نشان می‌دهد که در دوران وزارت کلینتون یکی از مشاورانش اسناد محرمانه را با خود به سوییت این هتل آورده است. هنگامی که کلینتون و مشاورش سوییت محل اقامت خود را ترک کردند، فراموش کردند اسناد طبقه‌بندی شده را با خود خارج کنند. طبق اسناد اف‌بی‌‌آی، کتاب حاوی اسناد محرمانه نباید به این هتل در روسیه وارد می‌شد. اف‌بی‌آی تعداد زیادی نامه‌های الکترونیکی مربوط به دوران وزارت کلینتون را از سرور شخصی‌اش بازیابی کرده است اما این اسناد تا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در نوامبر علنی نخواهد شد. گروه محافظه‌کار «جودیشال واچ» (دیدبان قضایی) در امریکا که نهادی غیرحزبی با هدف گسترش شفافیت، مسوولیت‌پذیری و یکپارچگی در دولت امریکاست با طرح دادخواستی، انتشار همه 14هزار و 900 ایمیل بازیابی شده توسط اف‌بی‌آی را خواستار شده است.

کلینتون در سال 2014 بیش از 55 هزار ایمیل خود را در اختیار بازپرسان وزارت خارجه امریکا قرار داد و مدعی شد که همه این اسناد محتوی اطلاعات مربوط به حوزه فعالیتش بوده است. وی همچنین تایید کرده که 33هزار ایمیل را حذف کرده است. تارنمای افشاگر ویکی لیکس برای نخستین ‌بار بیش از یک‌هزار و 258 ایمیل ارسالی و دریافتی هیلاری کلینتون را که مربوط به دوره ریاست وی بر وزارت امور خارجه این کشور بود، منتشر کرد. این افشاگری همزمان با تنگ‌تر شدن رقابت‌های انتخاباتی در امریکا بهانه‌یی در اختیار دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان و کمپین انتخاباتی‌اش داده است تا از آن برای اتهام‌زنی و در نهایت کنار زدن کلینتون در رقابت‌ها استفاده کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر