«ناهید» همچنان جایزه می‌برد

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۶۰

فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده در پنجمین دوره فستیوال «نارا» در ژاپن موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره و تندیس شیکا (گوزن) طلایی شد. به گزارش آنا، فستیوال بین‌المللی فیلم نارا، هر دو سال یک بار در شهر نارا، پایتخت باستانی ژاپن قدیم برگزار می‌شود. دبیر این فستیوال، نوامی کاواسه، فیلمساز زن ژاپنی است که جایزه بزرگ فستیوال فیلم کن 2008 را در کارنامه خود دارد.

در پنجمین دوره این فستیوال که از هفدهم تا بیست و دوم سپتامبر برگزار شد، از میان هزار و هفتصد فیلمی که امسال به این جشنواره فرستاده شده بود، 8فیلم از کشورهای امریکا، سوییس، آلمان، چین، فیلیپین، نروژ، ژاپن و ایران برای حضور در بخش مسابقه بین‌الملل پذیرفته شد. فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده در دو سانس به نمایش درآمد و با استقبال خوب مخاطبان همراه شد و سرانجام در مراسم اختتامیه فستیوال، هیات داوران جشنواره، بالاترین جایزه این جشنواره موسوم به شیکا (گوزن) طلایی را به آیدا پناهنده، کارگردان فیلم سینمایی «ناهید» اهدا کردند.

جایزه نقدی این جشنواره، کمک مالی به فیلم بعدی فیلمساز است. همچنین در هفته جاری در چهارمین فستیوال بین‌المللی فیلم دهوک که در اقلیم کردستان عراق برگزار شد، جایزه تندیس برگ موی زرین بهترین فیلم اول جشنواره به فیلم سینمایی «ناهید» اهدا شد.

«ناهید» با بازی ساره بیات، نوید محمدزاده و پژمان بازغی که منتخب بیش از 30فستیوال فیلم جهانی است در ۲۷ آبان ۱۳۹۴ در سینماهای ایران و از ماه فوریه ۲۰۱۶ در بیش از 50سینمای کشور فرانسه توسط کمپانی ممنتو فیلمز و در اسپانیا (کارامل فیلمز) و یونان (استرادا فیلمز) اکران شده است. شرکت نوری پیکچرز، پخش‌کننده جهانی فیلم حق نمایش ناهید را به بیش از 15کشور از آسیا، اروپا و امریکای جنوبی فروخته است.

این فیلم تاکنون توانسته جوایز فوق را از آن خود کند: برنده جایزه بهترین فیلم انجمن منتقدان سینمای فرانسه - جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستقل بوردو ۲۰۱۵، برنده جایزه آینده نویدبخش در بخش نوعی نگاه - جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵، برنده جایزه فیلمبرداری دوربین کوچک طلایی - جشنواره فیلم برادران ماناکی ۲۰۱۵، برنده جایزه راجر ایبرت - جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو ۲۰۱۵، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نوید محمدزاده - جشنواره بین‌المللی فیلم براتیسلاوا ۲۰۱۵، برنده جایزه بهترین کارگردانی - جشنواره بین‌المللی فیلم براتیسلاوا ۲۰۱۵، فیلم منتخب - جشنواره بین‌المللی فیلم وایادولید ۲۰۱۵، کاندیدای اسب برنزی بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم ۲۰۱۵ و کاندیدای بهترین فیلم انجمن منتقدان هامبورگ جشنواره بین‌المللی فیلم هامبورگ ۲۰۱۵.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر