اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۴۶

نگرانی 2 سناتور امریکا از فروش هواپیما به ایران

دو نفر از قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا روز جمعه اعلام کردند، با وجود موافقت وزارت خزانه‌داری برای صدور مجوز صادرات، به تلاش علیه فروش هواپیماهای مسافربری بویینگ و ایرباس به ایران ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، پیتر روسکام و جب هنسارلینگ در نامه‌یی به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری که بر تحریم‌ها نظارت می‌کنند، خواستار پاسخ درباره پیامدهای امنیتی فروش هواپیماهای مسافربری به ایران شدند.

در این نامه که به مشاهده رویترز رسیده، اتهام حمایت از گروه‌های نظامی توسط ایران‌ایر بار دیگر مطرح شده است. هر دوی این نمایندگان موقعیت مالی پرنفوذی در کنگره دارند. هنسارلینگ رییس هیات‌مدیره کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و روسکام رییس هیات‌مدیره کمیته فرعی نظارت کمیته راه‌ها و ابزارهای مالیات‌نویسی است. ایرباس و بویینگ چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند، از وزارت خزانه‌داری امریکا برای آغاز صادرات بیش از ۲۰۰ فروند جت به ایران تحت توافقی که در ماه ژانویه منعقد شده است، مجوز دریافت کرده‌اند. بعضی از نمایندگان کنگره این نگرانی را مطرح کرده‌اند که لغو توافق فروش هواپیما به ایران به قیمت از بین رفتن مشاغل در کارخانه‌های بویینگ تمام خواهد شد، اما مخالفان این توافق می‌گویند نگرانی‌های امنیتی مهم‌تر هستند. در این نامه که به آدام سوزبین، معاون وزارت خزانه‌داری امریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ارسال شده، درخواست شده است به پرسش‌های متعدد درباره مسائلی شامل مدیریت ایران‌ایر و توانایی

وزارت خزانه داری برای کنترل انتقال هواپیما یا قطعات پاسخ داده شود. بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های خارجی به دلیل نگرانی از نقض تحریم‌های امریکا و قرار گرفتن در معرض مجازات‌های این کشور، تمایلی به فاینانس توافق‌های فروش هواپیما به ایران نداشته‌اند. با انتقاد شدید دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری امریکا از این وضعیت، بعضی از بانک‌ها از این واهمه دارند که در صورت اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، تضمینی برای گریز از مجازات نخواهند داشت.


تاکید بر انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب به شهر آفتاب

شهردار تهران از لزوم برگزاری نمایشگاه‌های با بیش از 200هزار نفر بازدید‌کننده در شهر آفتاب خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در پاسخ به اینکه چرا همچنان نمایشگاه‌های مختلف در داخل شهر تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری نمایشگاه شهر آفتاب را احداث کرد تا نمایشگاه‌هایی با بیش از 200هزار نفر بازدید‌کننده در داخل شهر برگزار نشوند. در این رابطه جلساتی نیز با آقای محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم تا اهداف اساسی خود که همان کاهش آلودگی هوا، ترافیک و مزاحمت‌های شهر است را به گوش آنها برسانیم. از این رو، قرار است نمایشگاه‌های با جمعیت بالای 200هزار نفر در داخل شهر برگزار نشود و به شهر آفتاب منتقل شوند.

قالیباف همچنین با اشاره به تقویت و افزایش 300هزار نفری ظرفیت حمل و نقل عمومی پایتخت پیش از آغاز سال تحصیلی تاکید کرد: هر ساله قبل از آغاز سال تحصیلی افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار می‌گیرد و برای سال 95 نیز در هفته گذشته با ورود واگن‌های جدید مترو و اتوبوس‌های جدید، روزانه 300‌هزار نفر به ظرفیت حمل و نقل عمومی شهر تهران افزوده شد.


مراجعه روزانه 4200خودرو به مراکز معاینه فنی

نماینده ستاد معاینه فنی شهر تهران، از مراجعه روزانه 4200خودرو به این مراکز خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقدم نماینده ستاد معاینه فنی شهر تهران صبح امروز در جلسه ستاد مهر که برای رصد وضعیت ترافیک پایتخت در آغاز تحصیلی جدید در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن طرح LEZ و ازدحام رانندگان خودرو مقابل مراکز معاینه فنی گفت: ما روزهای شلوغی را می‌گذرانیم و حتی براساس آخرین اخبار صبح شنبه متوجه شدیم در دقایق ابتدایی صبح ازدحام در یکی از مراکز معاینه فنی به گونه‌یی بوده که صف خودروها را پس زده است. نماینده ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه تمامی همکاران ما در معاینه فنی بسیج شده‌اند تا با حداکثر تلاش بتوانند نسبت به معاینه فنی خودروها اقدام کنند، گفت: روزانه به‌طور میانگین 4200مراجعه به مراکز معاینه فنی در سامانه ثبت شده است که 80درصد آنها برای بار اول و 20درصد آنها مجدد به مراکز مراجعه کرده‌اند.


تجهیز چراغ‌های راهنمایی تهران به سیستم صوتی

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از تجهیز تمامی چراغ‌های راهنمایی تقاطع‌های شهر تهران به سیستم صوتی برای هدایت روشن‌دلان خبر داد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ایلوش وزیری، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران صبح دیروز در مراسم «ستاد مهر» که برای رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی جدید در معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از ساعت6 ایجاد شده بود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهر تهران از لحاظ زیرساخت تجهیزات هوشمند همچون شبکه فیبر نوری، کنترل بی. آر. تی و... بسیار پیچیده است. وی با اشاره به اینکه در حال‌ حاضر 22 اکیپ نگه داشت چراغ راهنمایی در 22منطقه شهر تهران مستقر شده است تا در زمان بروز اختلال بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام کنند، تصریح کرد: همچنین اکیپ‌های دیگر نگه داشت وسایل کنترل هوشمند در کنار پلیس راهور، هدایت ترافیک را در دست دارند. مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حدود 100تقاطع شهر تهران مجهز به سیستم صوت برای روشندلان شده است تا با تغییر وضعیت چراغ راهنمایی از طریق صوت، این افراد نابینا و کم‌بینا را در جریان قرار دهند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال همه تقاطع‌های شهر تهران به سیستم صوت مجهز شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر