سهم 27درصدی پالایشگاه شازند در تولید بنزین

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۳۳

مرکزی مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند استان مرکزی گفت: این مجتمع پالایشگاهی سهم 27درصدی در تامین بنزین مصرفی کشور دارد. علی جمشیدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: روزانه بین 15میلیون و 800هزار تا 16میلیون و 500هزار لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تولید می‌شود که همه این تولید در داخل کشور مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند از استاندارد یورو 4 برخوردار است، بخش عمده‌یی از تولیدات این شرکت در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی به مصرف می‌رسد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام‌خمینی(ره) شازند استان مرکزی بیان کرد: روزانه 11 تا 13میلیون و 500هزار لیتر گازوییل نیز در این مجتمع پالایشگاهی تولید و در چرخه مصرف کشور توزیع می‌شود. جمشیدی، تولید سوخت جت در شرکت پالایش نفت امام‌خمینی (ره) شازند را متاثر از سوخت گازوییل دانست و گفت: در صورتی که سفارش این محصول به شرکت ارائه شود، تولید گازوییل کاهش می‌یابد اما این مجتمع پالایشگاهی در شرایط عادی ظرفیت تولید روزانه پنج میلیون لیتر سوخت جت را دارد. جمشیدی بیان کرد: تولید روزانه 350 تا 450تن پروپیلن و 4میلیون و 500هزار تا 5میلیون لیتر نفت کوره از دیگر فعالیت‌های این مجتمع پالایشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: جهت‌گیری راهبردهای تولید در این پالایشگاه مصداق بارزی از عمل به اهداف اقتصاد مقاومتی است و تلاش می‌شود که در حوزه دانش فنی و اجرا کیفیت و توسعه فعالیت‌ها دنبال شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر