صادرات740هزار دلاری گیاه دارویی و دام زنده

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۳۲

کهگیلویه و بویراحمد رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 740هزار دلار گیاه دارویی و دام زنده سال جاری از این استان به خارج کشور صادر شده است. به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی دیروز با اشاره به ظرفیت‌های بالای صادراتی بخش کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: یک‌هزار راس دام زنده این استان سال جاری به ارزش 240هزار دلار از گمرک هرمزگان به خارج کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین 12تن گیاه دارویی خشک شامل پنیرک، به‌لیمو و استویا به ارزش 500هزاردلار از گمرک غرب تهران به خارج کشور صادر شد. رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشتر گیاهان دارویی صادر شده در شهرستان باشت این استان تولید شده است. گوهرگانی نبود تجار صادرکننده محصولات کشاورزی از گمرک کهگیلویه و بویراحمد را یکی از موانع تحقق برنامه‌های صادراتی بخش کشاورزی استان دانست و افزود: سیب درختی و دیگر محصولات تولیدی این بخش از گمرکات دیگر استان‌ها صادر می‌شود. وی تصریح کرد: سال 95 یک‌هزار دلار صادرات از گمرگ استان و 500هزار دلار از گمرک دیگر استان‌ها برای بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده بود که این استان تجار صادرکننده محصولات کشاورزی ندارد.

میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری 7هزار دلار پیش‌بینی شده که از این میزان 5هزار دلار مربوط به بخش صنعت و معدن و سهم بخش‌های کشاورزی و بخش صنایع دستی هر‌کدام یک‌هزار دلار است.

2میلیون و 300هزار دلار کالای صنعتی در 6 ماهه نخست سال جاری از گمرک کهگیلویه وبویراحمد صادر شده است و بخش کشاورزی و صنایع‌دستی از گمرک استان هیچ صادراتی نداشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر