توسعه زیرساخت‌های گازرسانی شمال کشور

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۳۱

گیلان عراقی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید از تاسیسات و پروژه‌های منطقه9 عملیات انتقال گاز بر ضرورت تسریع در اتمام پروژه‌های شمال کشور تاکید کرد.

عراقی در بازدید از اجرای خط لوله رشت - سنگر گفت: به سرانجام رساندن اجرای خط لوله رشت - سنگر با هدف تقویت گازرسانی به استان‌های گیلان و مازندران و توسعه زیرساخت‌های گازرسانی شمال کشور ضرورت دارد.

در این بازدید که با حضور تربتی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، طاهری مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، قدسی‌زاده مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران، داودی‌نژاد مدیر منطقه9 عملیات انتقال گاز و مجری طرح صورت گرفت، حسن منتظرتربتی گفت: در سال‌های گذشته شبکه گازرسانی کشور بر اساس انتقال گاز پارس جنوبی به نقاط مصرف و افزایش پایداری شبکه گاز توسعه یافت.

وی با بیان اینکه پس از سال 86 نقاط ضعف شبکه گاز کشور شناسایی شد و برنامه‌ریزی جهت برطرف کردن این نقاط در دستور کار قرار گرفت، خط لوله سوم سراسری تا رشت اجرا و در ادامه خط لوله رشت - سنگر با هدف تقویت گازرسانی تعریف شد.

از طرفی خط دامغان - کیاسر - ساری نیز تا پایان سال آینده احداث و شبکه گاز شمال کشور از محورهای مختلف تقویت خواهد شد. وی اجرای خط لوله رشت- سنگر به طول 9.5 کیلومتر را با توجه به شرایط منطقه و زمان اجرا بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: این پروژه بر اساس یک برنامه فشرده در دستور کار قرار دارد و در پایان آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر