اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۲۹

سرویس جدید گوگل شما را کتابخوان می‌کند

سوشال تایمز| شرکت گوگل با اجرای سرویس «دیسکاور»، مخاطبان گوشی‌های هوشمند را از تازه‌های کتاب با خبر می‌کند. به‌طور کلی خواندن کتاب مستلزم صرف وقت است و پیدا کردن یک کتاب مناسب می‌تواند زمان زیادی را از فرد بگیرد. در همین حال شرکت گوگل، سرویس جدیدی را با نام Google Play Discover راه‌اندازی کرده که به کاربران گوشی‌های آندروید، کتاب‌های مختلفی را با توجه به سلیقه آنها پیشنهاد می‌کند. ازجمله ویژگی‌های این سرویس، انتشار اخبار در مورد کتاب‌هایی است که در قالب فیلم درآمده‌اند و نقد کتاب‌های معتبر را برای علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارد. همچنین در بخش دیگر سرویس Google Play Discover یک محیط جذاب دیگر به نام Google Play Editorial قرار گرفته که در آنجا می‌توان مصاحبه‌های انجام شده با نویسندگان کتاب‌های مختلف را خواند و نیز مقالات مرتبط با آثار، بررسی قهرمان‌ها و شخصیت‌های داستان را از نگاه خوانندگان در اختیار داشت. Discover بخشی از برنامه Google Play Books Android است که هم‌اکنون در اختیار کاربران آندروید و به زودی برای کاربران گوشی‌های هوشمند با سیستم iOS در دسترس خواهد بود.


رونمایی از بزرگ‌ترین کارت حافظه دنیا

ورج| یک شرکت اروپایی از بزرگ‌ترین کارت حافظه دنیا رونمایی کرد. شرکت SanDisk کارت حافظه‌یی را ساخته که دارای ظرفیت یک ترابایت است و از آن به عنوان بزرگ‌ترین کارت حافظه جهان یاد می‌شود. پیش از این شرکت سان دیسک در سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به ساخت کارت حافظه ۵۱۲گیگابایتی شده بود که این محصول هم در همان سال، بزرگ‌ترین کارت حافظه جهان به حساب می‌آمد. همچنین شرکت سان دیسک در ۱۶سال پیش، نخستین کارت حافظه خود را با ظرفیت ۶۴مگابایت رونمایی کرد که ظرفیت حافظه آخرین دستاورد این شرکت، ۱۶هزار و ۳۸۴بار بیشتر از نمونه نخستین است. به گفته مسوولان این شرکت امریکایی، کارت حافظه جدید برای ذخیره اطلاعاتی از قبیل فیلم‌های K4، K5، فیلم‌های ویدئویی ۳۶۹درجه‌یی و واقعیت مجازی مناسب است. قیمت این محصول استثنایی اعلام نشده است اما پیش بینی می‌شود که بسیار گران قیمت باشد.


با این اپلیکیشن

از اتوبوس جا نمی‌مانید

انگجت| اپلیکیشن‌های کنونی تلفن همراه می‌توانند زمان ورود اتوبوس‌ها و قطارها به ایستگاه را اطلاع بدهند؛ اما ممکن است راننده سریعتر از این برنامه‌ها باشد یا کمی تاخیر باعث جا ماندن شما از مترو شود.

ارتقای اپلیکیشن Transit برای گوشی‌های اندروید و iOS می‌تواند زمان خروج قطار یا اتوبوس را از تمام خطوط حمل‌ونقل نزدیک که روی نقشه با رنگ درخشان نمایش داده شده‌اند، اطلاع دهد. این برنامه یک هشدار تصویری و صوتی را در زمانی که باید به سمت ایستگاه بروید یا پیاده شوید، روی گوشی ارسال می‌کند تا از خط بعدی جا نمانید. همچنین Transit برنامه‌های جابه‌جا شده خطوط حمل‌ونقل را نیز به اطلاع می‌رساند. علاوه بر آن، اپلیکیشن مذکور بهترین مسیرها را که شما را سر وقت به مقصدتان می‌رسانند، اطلاع می‌دهد. بیش از 100شهر از مله ونکوور، تورنتو، مونترآل، نیویورک، شیکاگو، واشنگتن، لس‌آنجلس، لندن و بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ دیگر در اروپا، کانادا و امریکا از این اپلیکیشن پشتیبانی می‌کنند.


آیفون ۷ مشکل‌ساز شد

مک رومورز| برخی کاربران آیفون ۷ می‌گویند زمانی که این گوشی را در حالت پرواز قرار داده و سپس آن را از حالت مذکور خارج می‌کنند، دیگر قادر به دسترسی به خدمات مخابراتی نیستند. اپل می‌گوید پس از اعتراضات کاربران از این موضوع مطلع شده و در حال تحقیق در این زمینه است. این مشکل محدود به آیفون 7 نیست و در گوشی آیفون 7 پلاس هم وجود دارد. اپل به کاربران توصیه کرده در صورت وقوع این مشکل گوشی خود را خاموش و سپس روشن کنند و اگر مشکل کماکان پابرجا بود، سیم کارت گوشی را از آن خارج کنند و مجددا در داخل گوشی قرار دهند. یکی از کاربران ویدئویی از این مشکل تهیه کرده که نشان می‌دهد دسترسی به شبکه مخابراتی با گوشی آیفون S6 بعد از خروج از حالت پرواز ممکن است. اما این کار با گوشی آیفون 7 امکان‌پذیر نبوده است. برخی کاربران هم می‌گویند به دنبال وقوع این مشکل گوشی‌های آیفون 7 خود را به فروشگاه‌های این شرکت برده‌اند و آنها را با یک نسخه جدید تازه تعویض کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر