ارائه اینترنت فوق سریع با دکل برق

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۲۵

بیزینس اینسایدر| شرکت مخابراتی AT&T روشی جدید را توسعه داده که به واسطه آن می‌توان از طریق دکل‌های برق و استفاده از فرستنده‌های مخصوص، اینترنت فوق سریع گیگابیتی را به صورت بی‌سیم به مناطق مختلف ارسال کرد.

این پروژه جدید که AirGig نام دارد، در حال حاضر تنها در مرحله آزمون اولیه است و AT & T هنوز زمان دقیق راه‌اندازی آن را اعلام نکرده است.

اما به احتمال زیاد این روش ابتدا در مناطق روستایی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. اینترنت گیگابیتی چندین برابر سریع‌تر از پهنای باند استانداردی است که اکثر مردم در خانه‌های خود از آن استفاده می‌کنند. پروژه AirGig آنتن‌ها را به خطوط برق موجود متصل کرده و از یک فرکانس موج میلی‌متری برای پخش اینترنت گیگابیتی به دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کند.

AT & T توضیح دقیقی در رابطه با نحوه دقیق عملکرد این فناوری ارائه نکرده و تنها اعلام کرده که این فناوری از قدرت بالایی برخوردار است. نکته دیگری که AT & T به آن اشاره کرده، این است که AirGigچند برابر ارزان‌تر از اینترنت‌های بی‌سیم استاندارد است. AT & T تنها شرکتی نیست که در زمینه گسترش اینترنت بی‌سیم فعالیت دارد؛ زیرا گوگل و فیس‌بوک نیز پیشتر در این زمینه تجربه داشته‌اند. در حال حاضر این فناوری روزهای ابتدایی خود را سپری کرده، اما پتانسیل آن را دارد تا در میان شرکت‌ها برای دسترسی به پهنای باند و ارائه پهنای باند به مناطق محروم رقابت به وجود آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر