تلکام 2016 آغاز به کار کرد

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۲۲

گروه دانش و فن| مرجان محمدی|

هفدهمین نمایشگاه تلکام با حضور وزیر ارتباطات از امروز کار خود را آغاز کرد نمایشگاهیی که در دومین سال پس از تحریم می‌خواهد متفاوت باشد. حضور کشورهای اروپایی ازجمله آلمان، فرانسه، سوئد، فنلاند و برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا را می‌توان نخستین تفاوت تلکام 2016 دانست، طبق اعلام شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، تلکام 2016 نسبت به سال گذشته یک رشد چشمگیر در حضور شرکت‌کنندگان خارجی به‌خصوص اروپایی داشته، به‌طوری که طبق آمار 20درصد رشد داشته است.

داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران درگفت‌وگو با خبرنگار تعادل درخصوص برگزاری متفاوت تلکام 2016 گفت: ‌نمایشگاه امسال را می‌توان نمایشگاهی متفاوت از سال‌های گذشته دانست، در این نمایشگاه بسیاری از شرکت‌های مطرح اروپایی حاضر شده‌اند و آخرین تکنولوژی‌های مخابراتی و ارتباطی را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

وی افزود: ‌در نمایشگاه امسال حضور شرکت‌های داخلی نیز پر رنگ‌تر شده است بطوریکه با رفع محدودیت‌هایی که در گذشته بوده است (بدلیل تحریم برخی شرکت‌های بزرگ نمی‌توانستند اقدام به تولید قطعه یا ارتقای دانش خود بکنند) این شرکت‌ها فعال‌تر و پررونق‌تر در نمایشگاه تلکام 2016 حاضر شده‌اند.

زارعیان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که طی 2سال اخیر در حوزه ارتباطات پیگیری می‌شود و در اجلاس ایران کانکت نیز آن را شاهد بودیم انتقال دانش در کنار خرید تجهیزات است، در حال حاضر نیز وندورهای بزرگ چینی که در دنیا نیز مطرح هستند آمادگی خود را برای انتقال دانش و فناوری اعلام کرده‌اند و امیدواریم در نمایشگاه امسال بتوانیم قراردادهای خوبی برای انتقال دانش و فناوری به کشور ببندیم. در این عرصه نیز شرکت‌های داخلی نیز فعال‌تر شده‌اند و به نظر می‌رسد تلکام 2016 دستاوردهای خوبی را در این عرصه داشته باشد.

وی در ادامه به ارائه جزئیاتی درباره تلکام ۲۰۱۶ پرداخت و تاکید کرد: از دیگر تفاوت‌های اساسی دیگر این نمایشگاه با سال‌های قبل می‌توان به حضور شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات FCP، MVNOها و دیگر شرکت‌های تازه مجوز گرفته همراه اشاره کرد به‌طوری که در سال‌های قبل تنها رقابت میان اپراتورهای تلفن همراه بود، اما امسال با حضور گسترده‌تر شرکت‌ها ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی فضای رقابتی هم بزرگ‌تر و خدمات نیز متنوع‌تر شده است.

وی عنوان کرد: بر همین اساس تعداد سرویس‌ها و تنوع سرویس‌هایی که در تلکام ۲۰۱۶ ارائه خواهد شد با تنوع قابل توجهی همراه خواهد بود و خدمات ارزش افزوده متعددی در بخش‌های ثابت و سیار ارائه می‌شود. زارعیان باشاره به اینکه در دنیای ارتباطات امروزی شرکت‌ها و خدمات‌دهنده‌های مخابراتی و ارتباطی باید مطابق با نیاز مشتری قدم بردارند، چراکه نیاز مشتری تغییر کرده و این مشتری است که می‌تواند باعث حفظ یا نزول یک شرکت شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و ارتباطی این نیاز را متوجه شده‌اند و همین مساله نه تنها به ارتقای آنها منجر می‌شود بلکه باعث جذب مخاطب و مشترک بیشتری می‌شود.

زارعیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تصمیم شرکت مخابرات ایران برای یکپارچگی متذکر شد: برهمین اساس ما امسال به شکل سرویس‌محور در نمایشگاه حضور داریم و سه بخش اساسی را که در سال‌های قبل تجربه نکرده‌ایم فعال خواهیم کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران بخش مربوط به ارائه خدمات دولت الکترونیک را از جمله این بخش‌ها دانست و شبکه ملی اطلاعات را نیز دیگر بخشی دانست که شرکت مخابرات ایران آنچه در مجموع امور مربوط به فاز یک این طرح انجام داده معرفی خواهد کرد.

وی خدمات فیبر نوری را نیز به عنوان دیگر بخشی که شرکت مخابرات در قالب آن حضور خواهد داشت برشمرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰شرکت داخلی و ۷۰شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند در خصوص حضور شرکت‌های بین‌المللی پس از شرایط تحریم‌ها، اظهار کرد: شاید بتوان گفت اکثر شرکت‌ها یا فروشندگان تجهیزات ICT در این نمایشگاه حضور داشته یا حداقل نمایندگان آنها در این رویداد حاضر خواهند شد.

در ادامه سخنگوی شرکت مخابرات ایران از تشکیل کمیته نظرسنجی از مشترکان مخابرات خبر داد و عنوان کرد: در نمایشگاه تلکام 2016 تمهیدات خاصی برای دریافت نظرات مشترکان گروه‌های مختلف مخابرات در نظر گرفته شده است.

زراعیان با بیان اینکه در سال جاری شرکت مخابرات ایران تحت عنوان «گروه مخابرات» و با شعار‌ «همه‌جا با شما» فعالیت می‌کند، گفت: در تلکام 2016 شرایطی ایجاد کرده‌ایم که مشترکان مختلف ما بتوانند نظرات خود درخصوص تعرفه، سرعت، کیفیت و مسائل فنی مربوط به سرویس‌های دریافتی در قالب چهار گروه تعریف شده با شرکت در میان گذارند.

وی در تعریف این گروه‌ها افزود: در مجموع مشترکان خود را به چهار گروه تقسیم کرده‌ایم که بخش اول این گروه‌ها سیاسیون و مقامات کشور هستند، چراکه اکنون سازمان‌های دولتی به وفور از شبکه‌های مخابراتی استفاده می‌کنند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران دسته دوم مشترکان مخابرات را شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی مانند بانک‌ها و وزارتخانه‌ها دانست و بخش سوم مخاطبان مخابرات را شرکت‌های متوسط و آخرین گروه را مربوط به مشترکان عام دانست.

وی در عین حال یادآور شد: مجموعه مخابرات این امکان را دارد که به تمام نیازهای مشترکان پاسخ دهد و در سال جاری با توجه به انتخاب شعار مشتری‌محوری لازم است این مساله بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

هفدهمین نمایشگاه تلکام که از یک‌شنبه (چهار مهرماه) با حضور وزیر ارتباطات در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح می‌شود تا چهارشنبه هفتم مهرماه به کار خود ادامه می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر