اخبار کوتاه

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۱۴

بیش از 9 هزار و 800 واحد تولیدی تسهیلات بانکی دریافت کردند

9هزار و 894 واحد تولیدی از آغاز طرح رونق تولید تاکنون برای حل مشکلات پیش روی تولید، تسهیلات بانکی دریافت کردند. به گزارش «شاتا» از مجموع این تعداد واحد تولیدی و صنعتی 4هزار و 331واحد از طریق کارگروه ستاد تسهیل استان‌ها توانستند به تسهیلات مورد نیاز خود دست یابند و 5 هزار و 561 واحد صنعتی کوچک و متوسط نیز مستقیما از طریق توافق بانک‌ها با کارگروه ستاد تسهیل، تسهیلات دریافت کردند. گفتنی است، استان‌های خراسان رضوی با 969واحد صنعتی، اصفهان با 968واحد، تهران با 775واحد و مازندران و یزد هر کدام با 719و 477واحد به ترتیب رتبه‌های اول تا نهم را به خود اختصاص دادند. این درحالی است که بانک کشاورزی با 3هزار و 339مورد پرداخت تسهیلات در رتبه اول، بانک ملت با یک ‌هزار و 406مورد در رتبه دوم و بانک صادرات با یک ‌هزار و 192واحد در رتبه سوم قرار دارند. بانک‌های ملی با یک هزار و 182واحد و تجارت با 833 واحد در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.


نرخ تورم نقطه به نقطه در شهریور ماه 95 کاهش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد: افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه) 6.7 درصد است که نسبت به ماه پیش (7.4درصد) کاهش7/0درصدی دارد. به گزارش مرکز آمار، درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاو خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در 12ماه منتهی به شهریور ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 8.3 درصد است که نسبت به ماه گذشته (8.7 درصد) کاهش داشته است.


بررسی پیشنهادها و ارزیابی‌های اولیه برنامه ششم

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس با بیان اینکه تابع نظر د‌ولت د‌ر برنامه ششم نیستیم، گفت: تامین مالی تحقق رشد‌ ۸ د‌رصد‌ی ابهام د‌ارد‌. شهاب ناد‌ری د‌ر گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه د‌ر مجلس اظهار د‌اشت: قرار بود‌ با توجه به تعطیلات مجلس هفته جاری هیات رییسه و اعضای کمیسیون تلفیق برنامه به بررسی وضعیت لایحه پیشنهاد‌ی د‌ولت بپرد‌ازند‌. با این حال این اتفاق رخ ند‌اد‌ و قرار است از شنبه پیش‌رو تمام پیشنهادها و ارزیابی‌های صورت‌گرفته د‌ر کمیسیون تلفیق بررسی شود‌.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر