حال سد زاینده رود خوب نیست

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۷۱

پاون| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌یی اصفهان اعلام کرد: کمبود آب در حوضه زاینده‌رود نزدیک به یک میلیارد مترمکعب در سال است.

علی بصیرپور با بیان این مطلب اظهار کرد: درحال حاضر ذخیره آب در مخزن سد زاینده‌رود حدود 200میلیون متر مکعب است و بیش از یک میلیارد مترمکعب حجم سد خالی است. معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌یی اصفهان با تاکید بر ادامه خشکسالی در منطقه و تغییرات اقلیمی خاطرنشان کرد: حجم سد زاینده‌رود نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 50 درصد کاهش داشته است. وی تصریح کرد: این تغییرات بر کشاورزی بیشترین اثر را داشته و با وجود کاهش حدود 15میلیون مترمکعب سهم آب مصرفی در صنعت جبران کمبود آب کشاورزی اتفاق نیفتاده است. بصیرپور درخصوص جاری شدن دوباره آب در رودخانه زاینده‌رود تصریح کرد: باز کردن آب سد زاینده‌رود و جاری شدن آب در این رودخانه بستگی به بارش‌های فصل پاییز دارد و هنوز در رابطه با جاری شدن آب تصمیم‌گیری نشده است.

وی تاکید کرد: برنامه آبی سال جدید(96-95) برای آب زاینده‌رود تدوین نشده و طی هفته‌های آتی با همکاری شرکت مدیریت منابع آب برنامه‌ریزی انجام خواهد شد؛ اما همه شرایط آبی استان به بارش‌های فصل پاییز و زمستان بستگی دارد که طبق پیش‌بینی‌ها در پاییز با تاخیر در بارش مواجهه هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر