اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۶۲

۹۲‌درصد سکونت‌های غیررسمی در محدوده شهرها

محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۹۵شهر کشور دارای بافت‌های میانه‌یی فرسوده و ناکارآمد هستند، گفت: متاسفانه امروز شاهد افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در کشور هستیم. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایزدی با بیان اینکه برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در مقیاس ملی مشتمل بر شناسایی محدوده‌ها در ۵۴۴شهر است، به آمار تفکیکی ۱۶۸شهر تاریخی، ۴۹۵شهر دارای بافت‌های میانه‌یی فرسوده و ناکارآمد و ۹۱شهر دارای سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور اشاره کرد و گفت: آمار این شهرها از ۵۴۴شهر باتوجه به وجوهات مشترک بیشتر است.

وی با بیان اینکه سکونت این افراد در محله‌های خود مشروط به رعایت قوانین است، گفت: ۹۲‌درصد از سکونت‌های غیررسمی کشور در محدوده شهرها هستند یا به محدوده شهرها کشیده شده است. این سکونتگاه‌ها به خاطر اینکه خارج از برنامه رسمی توسعه شهر شکل‌ گرفته‌اند، غیررسمی نامیده می‌شوند.


فعالیت‌های عمرانی زیر زمین تهران مرکز فرماندهی ندارد

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: تا زمانی که یک مرکز فرماندهی واحد برای فعالیت‌های عمرانی زیر زمین نداشته باشیم، دچار مشکلات کنونی فرونشست هستیم. به گزارش ایسنا، احمد دنیامالی افزود: یکی دیگر از موضوعات کلیدی در فرونشست، مساله فرماندهی یکپارچه است به‌طوری که تا اگر این موضوع حل نشود تنها باید تکنیک‌های نظام مهندسی و سیستم‌هایی که می‌تواند در مساله مقابله با فرونشست نقش اساسی را ایفا کند، تکیه کرد. موضوع یکپارچگی و ایجاد مرکز فرماندهی برای مجموعه‌هایی که در حوزه خدمات زیر زمینی فعالیت می‌کنند، باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.


جمع‌آوری پسماندهای دارویی تهرانی‌ها در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به جمع‌آوری پسماندهای دارویی شهروندان تهرانی در آینده‌یی نزدیک، گفت: داروهای تاریخ گذشته جمع‌آوری و در جهت کمک به محیط زیست امحا می‌شوند.

به گزارش فارس، حسین جعفری با اشاره به جمع‌آوری پسماندهای دارویی شهروندان در مخازن شیشه‌یی گفت: با توجه به اینکه اغلب شهروندان تهرانی در منزل خود داروهای مختلفی را نگهداری می‌کنند و عمده این داروها در گذر زمان، تاریخ مصرف‌شان گذشته محسوب می‌شود، این طرح در دستور کار قرار گرفت. وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری پسماندهای دارویی را در دست اجرا داریم، اظهار کرد: در حال رایزنی هستیم تا این طرح را به صورت ارائه فراخوان در سطح کشور و همچنین در شهر تهران اجرا کنیم، تا این دسته از داروها درنهایت در مراکز خاصی که زیرنظر وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست است، امحا شود.


سرکوب طغیان سفید بالک‌ها با سوزاندن برگ‌های پاییزی

فرماندار تهران با تاکید بر رفع طغیان سفید بالک‌ها تا ۲هفته آینده از سوزاندن برگ‌های پاییزی برای جلوگیری از زاد و ولد این حشرات در سال آینده خبر داد. عیسی فرهادی، فرماندار تهران درباره اقدامات صورت گرفته برای مهار طغیان «سفید بالک‌ها»، به ایلنا گفت: جلسات و کارگروه تخصصی تشکیل و مقرر شد؛ وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به‌طور مشترک یک طرح عملیاتی و اجرایی را با استفاده از تجربیات کشورهایی که درگیر این آفت بوده‌اند، تهیه کنند. با ارائه این طرح عملا شهرداری تهران و سازمان پارک‌ها و فضای سبز با نظارت محیط زیست، مجری اقدامات لازم خواهند بود. وی افزود: از طرفی یک سری مباحث در مورد اطلاع‌رسانی کارساز و همکاری شهروندان تهرانی نیز انجام و مطالعات لازم در این زمینه نیز در این کارگروه صورت گرفته است و امیدواریم با کمک رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن وضع را به شرایط عادی بازگردانیم.

فرهادی با اشاره به اینکه تابستان امسال سومین سال متوالی است که پایتخت با هجوم این حشرات روبه‌رو شده است، گفت: هم‌اکنون فقط در 2منطقه 6 و 11 شهرداری تهران با این معضل مواجه هستیم و خوشبختانه در سایر مناطق طغیان سفید بالک‌ها کاهش یافته و امیدواریم ظرف یکی، دو هفته آینده در این 2منطقه نیز مشکل برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری تهران درواقع مسوولیت کارگروه و نقش هماهنگ‌کننده را بر عهده دارد، در مورد اقدامات عملی برای مهار این آفت ادامه داد: مطالعات در حال انجام است و در ادامه درختان شست‌وشو داده می‌شوند. این کار باعث کم شدن سفید بالک‌ها و البته کاهش میزان تکثیر و زاد و ولد آنها خواهد شد.

فرماندار تهران افزود: یکی دیگر از اقدامات جدی این است که با فرا رسیدن پاییز و ریزش برگ درختان، برخلاف سنوات قبل که از برگ‌ها به عنوان کود گیاهی استفاده می‌شد، این‌بار باید برای از بین بردن این حشرات تمامی برگ‌ها سوزانده شود تا از ازدیاد این سفید بالک‌ها و طغیان احتمالی آنها در سال آینده پیشگیری شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر