تازه خبر

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۵۷

مرگ 484 نفر بر اثر حوادث کار

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: 484 نفر در چهار ماهه نخست امسال در حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6، 7‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات ناشی از کار در چهارماهه سال گذشته 519 نفر بود. براساس این گزارش در چهار ماهه ابتدای سال 95 از کل تلفات حوادث کار 477 نفر مرد و هفت نفر زن بودند.

بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور، طی چهار ماهه ابتدایی امسال سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ افراد در حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد، در این مدت 211 نفر به دلیل سقوط از بلندی جان باخته‌اند که 43.6‌درصد از کل تلفات حوادث کار را دربر می‌گیرد. پس از آن، اصابت جسم سخت با 111 فوتی، برق‌گرفتگی با 63، سوختگی با 24 و کمبود اکسیژن با 20 فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار قرار دارند.

در چهار ماهه نخست امسال 9‌هزار و 27 مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این شمار، هشت‌هزار و 560 نفر، مرد و 467 نفر، زن بودند.


تجهیزات پزشکی قاچاق را آتش می‌زنیم

مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از اجرای 2 مانور بزرگ پایش سطح عرضه تجهیزات پزشکی خبر داد و تاکید کرد: تجهیزات پزشکی قاچاق را آتش می‌زنیم.

به گزارش ایرنا، محمود بیگلر با اشاره به دستور صریح رهبر معظم انقلاب درباره به آتش کشیدن کالاهای قاچاق، افزود: اینگونه محصولات غیرمجاز درصورت مصرف در مراکز درمانی، قطع به یقین و بدون کوچک‌ترین ملاحظه‌یی امحا می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم سطح عرضه را برای تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق ناامن کنیم، 2مانور بزرگ پایش مراکز عرضه را طی روزهای آینده در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی این سازمان گفت: تجهیزات و ملزومات دندانپزشکی و آزمایشگاهی در اولویت این طرح است. سازمان غذا و دارو چندی پیش نیز خبر داده بود که اقداماتی در دست اجراست تا از همکاری بیمه‌ها با موسسات واردکننده تجهیزات پزشکی قاچاق، جلوگیری شود.

همچنین نظارت بر تجهیزات پزشکی برای ساماندهی جدی در بازار قاچاق تجهیزات پزشکی از طریق شبکه توزیع مویرگی تجهیزات پزشکی میسر و دستورالعمل‌های مربوط به آن ابلاغ شده است.


همکاری ایران و اندونزی برای توسعه روستاها

«ولی‌الله محمدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در دیدار با «اکو پوترو سانجویو» وزیر امور روستاها، سازندگی مناطق کمتر توسعه یافته و تمرکززدایی اندونزی در زمینه همکاری‌های دو جانبه در بخش توسعه روستاها رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا، با رایزنی بلندپایه‌ترین دیپلمات ایران در جاکارتا و وزیر اندونزیایی که روز جمعه انجام شد، همکاری در بخش توسعه روستاها در دستور کار ایران و اندونزی قرار گرفت.

سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه میان دو کشور در حوزه‌های مختلف، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... خواستار توسعه مناسبات میان دو کشور در امور روستاها و سازندگی در منطقه کمتر توسعه یافته شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه عزم راسخ میان دولتمردان به ویژه روسای جمهوری دو کشور جهت توسعه هرچه بیشتر روابط دو جانبه وجود دارد که نوید آینده هرچه بهتر در عرصه مناسبات مشترک را می‌دهد.

«اکو پوترو سانجویو» وزیر امور روستاها، سازندگی مناطق کمتر توسعه یافته و تمرکززدایی اندونزی نیز با اشاره به مشکلات ناشی از توسعه نیافتگی روستاها و مناطق دورافتاده کشورش، گفت: به همین دلیل دولت «جوکو ویدودو» یکی از سیاست‌های اصلی خود را توسعه این مناطق قرار داده است.

وی گفت در این خصوص ما خواهان همکاری و استفاده از تجربیات ایران هستیم.


۳۵۰‌هزار تن کلزا امسال در کشور تولید می‌شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۵۰‌هزار تن دانه روغنی کلزا در کشور تولید شود.

به گزارش تعادل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در بازدید از مزارع کشت کلزا در استان قزوین با بیان این مطلب افزود: دولت در جهت حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی و تامین روغن مورد نیاز کشور بسته‌های حمایتی برای عملیات کاشت، داشت و برداشت کلزا و همچنین بذر کارهای یارانه‌یی با 50‌درصد یارانه برای کلزا کاران در نظر گرفته است. با کشت کلزا می‌توان نسبت به تامین روغن مورد نیاز داخل کشور اقدام و از خروج ارز از کشور به مبلغ بیش از 4میلیارد دلار در سال جلوگیری کرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه در سال جاری 11.5میلیون تن گندم در کشور تولید شده است، گفت: همچنین طی سال زراعی جاری بیش از 4میلیون تن جو در کشور برداشت شد که در این زمینه نیز رکورد داشته‌ایم. وی با بیان اینکه سیاست‌های صادراتی را برای صادرات محصولات کشاورزی به دولت ارائه کرده‌ایم، اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی بر مبنای مزیت آب از طرح تولید محصولات کشاورزی برای صادرات حمایت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر