اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۵۲

ارتقا و بهبود توسعه‌ای پروژه‌های انتقال آب

سمنان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی سمنان در ادامه بازدیدهای دوره‌یی از پروژه‌ها و تاسیسات آبی استان از محل احداث سد فینسک بازدید کرد. ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی سمنان در این بازدید بااشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی طبق برنامه زمان‌بندی تعیین شده بر ارتقا و بهبود توسعه‌یی پروژه‌های تامین و انتقال آب در استان تاکید کرد. شایان ذکر است سد فینسک از نوع مخزنی سنگریزه‌یی با هسته رسی است که با حجم مخزن 11/78میلیون مترمکعب و طول تاج 433متر با هدف تنظیم 10/8میلیون مترمکعب آب در سال جهت تامین بخشی از نیاز آب شرب سمنان و مهدیشهر، حقابه کشاورزان پایین‌دست و نیاز زیست‌محیطی منطقه مطالعه شده است.


راه‌اندازی نرم‌افزار آنلاین سیستم قدرت (PAS)

مشهد مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌یی خراسان از راه‌اندازی نرم‌افزار آنلاین سیستم قدرت (PAS) در مرکز دیسپاچینگ شمال‌شرق کشور خبر داد. موسوی در گفت‌وگو با «تعادل» در مشهد با اعلام این خبر افزود: درراستای استفاده حداکثری از قابلیت‌های سیستم اسکادا و نرم‌افزارهای کاربردی مهندسی قدرت با تلاش مهندسین امور دیسپاچینگ شمال‌شرق کشور، برای نخستین‌بار ماژول نرم‌افزار‌های آنلاین سیستم قدرت (PAS) شامل نرم‌افزار تخمین حالت و پخش بار آنلاین راه‌اندازی شد. وی تصریح کرد: با اصلاح پارامتر‌های استاتیکی المان‌های موجود در سیستم همچنین یافتن مدل بهینه جهت مرزهای تبادلی با شبکه‌های همجوار، فرآیند بهبود مستمر نتایج تخمین حالت، پیاده‌سازی شده است. این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: ازجمله مزایای به‌کارگیری این سیستم، افزایش سرعت تصمیم‌گیری توسط دیسپچرهای مرکز کنترل در حوادث احتمالی و درنتیجه افزایش پایداری شبکه برق است.


ایران خودرو در نمایشگاه باکو شرکت می‌کند

تهران ایران خودرو در دومین نمایشگاه تخصصی ایران در جمهوری آذربایجان که با حضور تولیدکنندگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی کشورمان در شهر باکو برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. در نمایشگاه باکو که از 29شهریور تا اول مهر برپا می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو در غرفه‌یی به مساحت 170مترمربع، جدیدترین محصولاتش ازجمله دنا، سورن، رانا و آریسان را عرضه خواهد کرد. حضور در بازارهای کشورهای آسیای مرکزی یکی از محورهای اصلی استراتژی صادراتی ایران خودرو است و جمهوری آذربایجان به‌دلیل سابقه همکاری و روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند پایگاه تولیدی -صادراتی ایران خودرو در این منطقه باشد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، برند ایران خودرو برای مردم آذربایجان، برندی قابل اعتماد است، از این رو برای احیا و توسعه سهم ایران خودرو در بازارهای منطقه، ماه گذشته با سرمایه‌گذاری 14میلیون دلاری طرف آذربایجانی، عملیات احداث پایگاه تولیدی ایران خودرو در شهر نفت چاله آغاز شد و طبق برنامه قرار است این پروژه تا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد. همزمان با برپایی این نمایشگاه، همایش بازرگانان ایران و آذربایجان نیز برگزار خواهد شد.


تخلیه و بارگیری 335هزار و 437تن کالا در بندرلنگه

بندرعباس مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: 335هزار و 437تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در 5ماهه نخست امسال در این بنادر تخلیه و بارگیری شد. محمود صابری دیروز در تشریح گزارش عملکرد 5ماهه این بندر افزود: از این میزان، 334هزار و 741تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 696تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است. وی بیان داشت: در این مدت 194هزار و 152تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال گذشته، 17درصد پیشرفت داشته است. مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: 85هزار و 802تن کالای غیرنفتی وارد و 31هزار و 727تن انواع کالا به‌ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شده است. صابری، خودرو سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره‌بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را بیشترین کالاهایی اعلام کرد که از مبدا یا به مقصد امارات‌عربی‌متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر یا ترانزیت شده است.


اعزام هیات تجاری گیلان به جمهوری آذربایجان

رشت فعالان بخش اقتصادی گیلان در قالب هیات تجاری گیلان، با هدف ارتقای مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان، دیروز از مرز آستارا به باکو عازم شدند. رییس هیات تجاری بازرگانان گیلان در جمع خبرنگاران در آستارا گفت: در این سفر 25‌نفر از فعالان بخش خصوصی از‌جمله رییس اتاق اصناف، بازرگانان و تولیدکنندگان استان حضور دارند و ارتقای مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و توجه به عملکرد مرکز تجاری آن کشور از هدف‌های عمده این سفر سه روزه است. علی خودکار افزود: دولت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر تقویت صادرات تاکید دارد و این هیات تجاری پس از بازدید از مراکز تجاری جمهوری آذربایجان، نشست مشترکی با فعالان تجاری آن کشور خواهد داشت و امیدواریم با توافقات صورت گرفته، رونق تولیدات و صادرات را در منطقه شاهد باشیم. وی اظهار کرد: استان‌هایی که در نوار مرزی کشور قرار دارند، از مرکز تجاری باکو بازدید کرده‌اند و گیلان سومین استان ایران است که هیات تجاری آن به جمهوری آذربایجان عازم می‌شود.


پتروشیمی مبین وارد مدار تولید شد

بوشهر مدیرعامل شرکت پتروشیمی مبین گفت: این مجتمع ساعت 15 روز چهارشنبه به‌طور کامل در مدار تولید قرار گرفت. جمشید سبزکار افزود: باتوجه به برطرف شدن مشکل برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن، ازت و آب‌شیرین‌کن همه واحدهای پتروشیمی مبین به سرویس درآمده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر