اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۴۵

طراحی مجسمه‌ با قلم سه‌‌بعدی

ایندیپنتت طراحی‌ با قلم‌های 3Doodler بسیار محبوب و مورد توجه است. در حال حاضر این نوع طراحی پیشرفت کرده و می‌توان با آن طرح‌های چوبی، مسی و برنز را ساخت. 3Doodler Pro مانند چاپگرهای سه‌بعدی عمل کرده و مانند چسب تفنگی مواد مذاب را به شکل‌های مورد نظر کاربر تولید می‌کند، البته داخل این قلم‌ها فن خنک‌کننده وجود دارد. نخستین قلم از این نوع در سال‌2013 در سایت منبع یابی کیک‌استارتر برای جمع‌آوری منابع مالی ارائه شد. نوع جدید این ابزار قلمی بلندتر بوده و به‌راحتی می‌توان طرح‌هایی با جنس نایلون، پلی‌کربنات و ترکیبی چوب، برنز و مس را با آن ایجاد کرد. طرح‌های تولید شده قابلیت پوشش سنگ‌ریزه یا جلا نیز دارند. از دیگر ویژگی‌های این قلم کنترل سرعت، دما و فن هنگام طراحی است. صفحه نمایش‌LCD آن نیز دما و دیگر موارد مورد نیاز کنترلی در زمان طراحی را به کاربر نشان می‌دهد. وسایل همراه این دستگاه شامل باتری قابل حمل و درپوش آن نیز است. همچنین این قلم دارای پوشش با الیاف کربنی و براق است. قیمت این قلم سه‌بعدی 249‌دلار است.


ساخت پهپاد با الهام از پنجه‌ عقاب

دیلی میل یک شرکت ژاپنی پهپاد قدرتمندی ساخت که با استفاده از دو پنجه با بازوی پنج محور، اجسام مختلف با حداکثر وزن 20‌کیلو را به ربات

AW-ARM با مجموعه باتری‌های قدرتمند می‌تواند همزمان با حمل بار مسافت 60 کیلومتری را در 30‌دقیقه پرواز کند. شرکت سازنده پهپاد AW-ARM اعلام کرد که با استفاده از قابلیت گرفتن و حمل اشیاء با پنجه‌های قدرتمند می‌توان مواد خطرناک را از راه دور کنترل و جابه‌جا و همچنین با رساندن تخته شنا، از غرق شدن افراد در‌معرض خطر در دریا جلوگیری کرد.

پهپاد باربر با 6‌موتور در دو نمونه ساخته می‌شود. نمونه بزرگ‌تر این پهپاد قادر به حمل 20‌ کیلو بار است.

مهم‌ترین ویژگی پهپاد AW-ARM توانایی کار در ارتفاع و حمل مواد خطرناک به صورت کنترل از راه دور است. این پهپاد همچنین مجهز به مغز پردازش اطلاعات تعادل حین پرواز همزمان با حمل بار است. ماسکازو کونو، مدیرعامل شرکت سازنده پهپاد عنوان کرد: پهپاد AW-ARM با آخرین تکنولوژی موجود و با پردازشگر پیشرفته ساخته شده است تا با کارایی بالا بهترین نمونه موجود برای کاربردهای تجاری و نظامی باشد.


عدم دسترسی ساکنان اروپا و امریکا به جی‌میل

گیزمود شرکت گوگل مشکل به وجود آمده برای دسترسی به جی‌میل را تایید کرد.

براساس اعلام شرکت گوگل، اگر برای دسترسی به جی‌میل خود با مشکل روبه‌رو شده‌اید باید این نکته را بدانید که شما تنها کاربری نیستید که با چنین مساله‌یی مواجه شده است.

شرکت گوگل اعلام کرد، در حال بررسی این مشکل در سرویس ایمیل خود است تا این مشکل را برای کاربران خود در سراسر جهان حل کند.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از این است که کاربران جی‌میل در اروپا و امریکا با مشکلات زیادی برای دسترسی به این سامانه روبه‌رو شده‌اند.

البته گوگل خاطرنشان کرده که این مشکل فقط برای کاربران Google for Work Gmail یا همان جی‌میل‌های اداری به وجود آمده است.

درواقع وقتی کاربران جی‌میل‌های ادرای به این سامانه متصل می‌شوند با پیام «سرویس در دسترس نیست» مواجه می‌شوند و آنها را به برقراری ارتباط با تامین‌کننده سرویس دعوت می‌کند. مسوولان گوگل اعلام کردند که در اسرع‌وقت این مشکل را حل می‌کنند و هیچ جای نگرانی برای کاربران وجود نخواهد داشت.


فراخوان تعویض یک‌میلیون گوشی نوت‌۷ در امریکا

سی‌نت دارندگان گوشی نوت‌۷ در سراسر امریکا برای تعویض گوشی‌های مشکوک به انفجار خود فراخوان شدند. به‌دنبال افزایش شکایات دارندگان گوشی نوت‌۷ سامسونگ در امریکا مبنی بر بیش از حد داغ شدن این گوشی همچنین چند مورد انفجار نوت‌۷، شرکت سامسونگ در یک فراخوان در سراسر ایالات‌متحده از یک‌میلیون کاربر این گوشی در خواست تعویض کرد.

در همین حال نماینده فروش سامسونگ در امریکا اعلام کرد، از این تعداد در حدود ۱۳۰‌هزار نفر برای تعویض گوشی خود اقدام کرده‌اند و این رقم فقط ۱۳درصد کل صاحبان نوت‌۷ در این کشور را نشان می‌دهد. البته گزارش‌ها حاکی از این موضوع است که احتمالا بسیاری از دارندگان نوت‌۷ به‌دلیل نبود به اندازه این گوشی در انبارهای سامسونگ اقدام به تعویض نوت۷ نکرده‌اند و در صورت تعویض مجبور بوده‌اند که گوشی نوت‌۷ خود را با مدل گلکسی S7 یا S7 edge جایگزین کنند. قرار است تا ۵‌روز آینده به اندازه کافی، گوشی نوت‌۷ در امریکا برای تعویض مدل‌های معیوب در‌اختیار دارندگان این دستگاه قرار گیرد.


مقابله با سایت‌های غیراخلاقی در روسیه

بی‌بی‌سی مقامات دولتی روسیه با هدف حفاظت از کودکان، روند مقابله با سایت‌های غیراخلاقی را تشدید کردند. در همین راستا نهاد اجرایی و ناظر رسانه‌یی این کشور موسوم به «Roskomnadzor» دسترسی به دو نمونه از بزرگ‌ترین سایت‌های جهانی با مضامین غیراخلاقی را مسدود کرده است. ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی ملزم به اعمال این ممنوعیت شده‌اند. هم‌اکنون روی صفحات اصلی این سایت‌ها برای کاربران پیغامی نمایش داده می‌شود با این مضمون که «سایت مزبور طبق تصمیم مقامات مسدود شده است.» در سال‌۲۰۱۵ میلادی نیز مقامات روسی ۱۱‌سایت غیراخلاقی و مضر دیگر را که اطلاعات آنها موجب آسیب جدی به سلامت کودکان شده بود، مسدود کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر