اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۱۵

افتتاح پایا صنعت اهواز با تسهیلات بانک صنعت

در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط، شرکت پایا صنعت اهواز با بهره‌مندی از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری رسیده و تولید خود را آغاز کرد. سرمایه‌گذاری ثابت طرح یادشده ١٩میلیارد بوده و بانک صنعت و معدن تسهیلاتی بالغ‌بر ١٢میلیارد ریال را برای اجرای این طرح صنعتی پرداخت کرده است. با راه‌اندازی این طرح برای ٥٠ نفر از مردم این منطقه از کشورمان امکان اشتغال مستقیم ایجاد شده است. گفتنی است تعداد ٣٦ طرح کوچک و متوسط صنعتی در سال٩٥ با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به مرحله بهره‌برداری رسیده و تولید خود را آغاز کردند.


افزایش ارزش دلار رسمی و آزاد

بانک مرکزی روز شنبه نرخ برابری 39ارز عمده را در برابر ریال اعلام کرد: براساس این گزارش، ارزش 12 ارز ازجمله پوند و یورو نسبت به پنج‌شنبه گذشته 25شهریور کاهش و 24ارز دیگر مانند دلار افزایش داشتند و ارزش سه ارز دیگر نیز ثابت ماند. به گزارش «تعادل»، هر دلار امریکا با 32ریال افزایش به ارزش 31هزار و 379ریال، هر پوند با 743ریال کاهش 40هزار و 807ریال و هر یورو با 236ریال کاهش 35هزار و 11ریال ارزش‌گذاری شد. بر این اساس، فاصله نرخ دلار رسمی با 3138تومان و نرخ دلار آزاد با 3555تومان، به 417تومان رسیده است. صرافان ارز و سکه در معاملات روز شنبه بازار آزاد، هر دلار امریکا را با 19ریال افزایش قیمت نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته، 35هزار و 549ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 38هزار ریال کاهش، 11میلیون و 122هزار ریال دادوستد کردند. براساس معاملات ثبت شده در سامانه سنا که توسط صرافی‌های مجاز کل کشور انجام می‌گیرد، ارزش هر یورو با 328 ریال کاهش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته به 39 هزار و 842 ریال رسید و هر پوند انگلیس نیز با 400ریال کاهش قیمت، 47هزار ریال فروخته شد. همچنین بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 62هزار ریال کاهش قیمت به 11میلیون و 110هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با 20هزار ریال کاهش قیمت، 5میلیون و 670هزار ریال و هر قطعه ربع سکه با 10هزار ریال کاهش قیمت، 2میلیون و 970هزار ریال دادوستد شد.


بیمه عمر و رقابت ناسالم شرکت‌های بیمه

بیمه عمر که از پرفروش‌ترین محصولات بیمه‌یی در جهان به شمار می‌رود، در حالی در بین ایرانی‌ها ناشناخته مانده است که شرکت‌های بیمه نیز با ارائه نرخ‌های غیرفنی، نگرانی‌هایی را برای تحقق تعهدات آتی خود ایجاد کرده‌اند. به گزارش ایرنا، ارائه نرخ‌های غیرفنی شرکت‌های بیمه در سال‌های اخیر برای جذب مشتری به امری عادی تبدیل شده به گونه‌یی که تداوم این روند در بیمه‌های پرفروشی همچون شخص ثالث و در کنار افزایش نرخ سالانه دیه، آن را به یکی از رشته‌های زیانده در صنعت بیمه تبدیل کرده است. با این حال، این رقابت در میان رشته‌های کم رونقی مانند بیمه عمر نیز راه یافته است و شرکت‌های بیمه برای جذب مشتری نرخ سودهایی بالاتر از نرخ سودهای بانکی مطرح می‌کنند. این رقابت ناسالم، واکنش رییس کل بیمه مرکزی را نیز به دنبال داشته است؛ عبدالناصر همتی نسبت به تعهدات آتی شرکت‌های بیمه در زمینه بیمه عمر ابراز نگرانی کرد و گفت، بیمه مرکزی از طریق آیین‌نامه نسبت به کنترل این بازار اقدام می‌کند. وی به شرکت‌های بیمه هشدار داده است که اگر نرخ‌شکنی و ارائه نرخ‌های غیرفنی و رقابت‌های ناسالم در صنعت بیمه ادامه یابد، بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه با اعلام کف نرخ‌ها به موضوع ورود پیدا خواهد کرد.


بانک مشترک ایران و روسیه به‌زودی تاسیس می‌شود

عضو انجمن دوستی ایران و روسیه گفت که از ورود بانک‌های روسی به ایران استقبال شده و اتاق بازرگانی ایران و روسیه در حال اجرایی کردن طرح بانک مشترک دو کشور است. به گزارش مهر به نقل از روزنامه روسی ایزوستیا، این روزنامه هفته گذشته گزارش داد که با برداشته شدن تحریم‌ها علیه سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های روسی در حال صف کشیدن برای ورود به بخش بانکی ایران هستند. آناتولی آکسانوو از موسسه روسی «بانک‌های منطقه‌یی» به ایزوستیا گفت: «اقتصاد ایران بعد از تحریم‌ها در حال ظهور است. کیفیت خدمات بانکی در ایران کاهش ‌یافته، بازیگران روسی می‌توانند با محصولات جالب وارد این بازار شده و به بخش عمومی و کسب‌وکار بانکی روح تازه‌یی بدهند». این روزنامه روسی در ادامه خبر داده است: «بانک‌های مرکزی دو کشور به‌تازگی مذاکرات برای مدیریت همکاری مالی نزدیک‌تر را برگزار کرده‌اند و ۱۰بانک بزرگ روسیه در حال آماده‌سازی خدمات مالی برای بازار ایران هستند.»


پرداخت ۲۳۸۰میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک

براساس تصمیم دولت قرار شد ۱۶هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به صنایع کوچک و متوسط پرداخت شود که براساس آخرین آمار دریافتی تاکنون ۳۰۵۱واحد تولیدی مبلغ ۲۳۸۰میلیارد تومان دریافت کردند. به گزارش ایسنا، دولت یازدهم اقتصاد کشور را درحالی از دولت پیشین تحویل گرفت که مدعی شد رکود عمیقی در بخش اقتصادی به‌ویژه صنعتی کشور حکم‌فرماست که تاکنون اقداماتی نیز برای خروج بخش صنعت از رکود انجام داده است. دولت روحانی در آخرین تصمیم خود برای حل بحران رکود حاکم بر صنعت و وضعیت اقتصادی کشور پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۶‌هزار میلیارد تومان به صنایع کوچک و متوسط را در دستور کار قرار داد که گفته می‌شد این مبلغ قرار است برای احیای برخی واحدهای نیمه تعطیل و راه‌اندازی واحدها و طرح‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد. هرچند رییس کل بانک مرکزی پیش از این با انتقاد از برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که برخی واحدهای تولیدی نیمه‌تعطیل و فرسوده سودی در اقتصاد کشور نخواهند داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر