روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۰۷

ابلاغ مصوبه تعیین میزان سرمایه و حق بیمه کارکنان دولت| ایرنا | معاون اول رییس‌جمهوری مصوبه هیات وزیران درخصوص تعیین میزان سرمایه بیمه برای هر نفر بابت فوت به هر علت و نقص عضو یا از کارافتادگی دایم (کلی و جزیی) در اثر حوادث و حق بیمه ماهانه برای هر نفر را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است: سرمایه بیمه برای هر نفر بابت فوت به هر علت و نقص عضو یا ازکارافتادگی دایم (کلی و جزیی) در اثر حوادث در سال اول مبلغ 50میلیون (000ر000ر50) ریال و حق بیمه ماهانه به مبلغ 30هزار (000ر30) ریال برای هر نفر بدون در نظر گرفتن سقف سنی تعیین می‌شود و برای سال‌های بعد سرمایه بیمه معادل نرخ ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و سهم‌الشرکه دولت و ذی‌نفع بابت حق بیمه نیز به همین نسبت افزایش می‌یابد.

واکنش وزیر ورزش به فضاسازی‌ سعودی‌ها علیه ایران در پارالمپیک|ایسنا| وزیر ورزش و جوانان در واکنش به فضاسازی سعودی‌ها علیه ایران در پارالمپیک 2016 گفت که به زودی موضع‌گیری رسمی در این رابطه اعلام خواهد شد.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران و در مراسم رونمایی از تابلوی ناشنوایان در رابطه با انتقاد عربستان و فضاسازی درباره طرح البسه ایران در پارالمپیک 2016 تصریح کرد: در این زمینه وزارت ورزش و جوانان به زودی موضع رسمی خود را اعلام خواهد کرد.

طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک تایید شد| ایسنا| عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق آبی مارازاد و اردوباد، لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی مسافر و کالا از طریق جاده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان، لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری زیمبابوه، لایحه تصویب اصلاحات مقررات بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا و لایحه تصویب مقررات بین‌المللی جلوگیری از تصادم در دریا مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشدند.»

دانشمندان ایرانی قادر به ساخت راکتورهای کوچک هستند|خانه ملت| محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ساخت راکتورهای کوچک الزامی به همکاری کشورهای خارجی نیست، تاکید کرد: دانشمندان ایرانی از عهده ساخت راکتورهای کوچک بر می‌آیند. وی همچنین با اشاره به استراتژیک جدید برای ساخت راکتورهای کوچک اظهار داشت: پیش از این سازمان انرژی اتمی از برنامه‌های خود خبر داده بود و تاکید داشت قصد دارد راکتورهای کوچک را جایگزین راکتورهای بزرگ با ظرفیت‌های زیاد کند.

غرب حاضر به فدا کردن مبارزه با تروریسم برای تضعیف ایران و سوریه بود| ایرنا| سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی با رادیو اسپوتنیک گفت: کشورهای غربی تا مدتی پیش تلاش‌های خود را برای بازداشتن مسکو از پیشرفت در مبارزه با تروریسم متمرکز کرده بودند و اعتقاد داشتند، حتی در مراحلی می‌توان مبارزه با تروریسم را فدا کرد، اگر که این امر به تضعیف متحدان روسیه همچون ایران و سوریه منجر شود. وی تاکید کرد: برای همه آشکار شده که این مسیر منتهی به بن بست است و خودزنی به شمار می‌رود. شرکای امریکایی باید از حوادث 30سال پیش درس بگیرند که گروه‌های افراط‌گرا مانند القاعده را شکل دادند، ولی اکنون باز هم شاهدیم بسیاری از کشورهای غربی نمی‌توانند موضع صریحی در این باره اتخاذ کنند.

وزیر خارجه الجزایر در راه ایران| ایسنا| محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود در حاشیه اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد در جزیره مارگاریتای ونزوئلا، با همتای الجزایری خود دیدار و رایزنی کرد. گفته می‌شود در این دیدار، وزیر خارجه الجزایر از سفر خود به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

مذاکرات برای بازگشایی مرز باجگیران| ایرنا| سیدمحمد احمدی، سفیر ایران در ترکمنستان درخصوص سفر عباس آخوندی، وزیر راه و شهر‌سازی کشورمان که برای افتتاح فرودگاه بین‌المللی عشق‌آباد به این کشور رفته است، گفت: در دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با رییس‌جمهوری ترکمنستان، موضوع بسته شدن پایانه مرزی باجگیران مطرح و قرار شد این پایانه در آینده‌یی نزدیک بازگشایی شود. گفتنی است، مرز باجگیران که از نیمه مرداد به روی کامیون‌های ایرانی بسته شده بود، بیست و هفتم مردادماه برای مسافران ایرانی نیز بسته شد.

۲۳ ایرانی از مقام‌های افغانی تحویل گرفته شدند| ایلنا| 197تبعه افغانستانی که حکم محکومیت‌شان در ایران قطعی شده و در زندان‌های کشورمان به‌سر می‌بردند، در محل مرز دوغارون تحویل مقام‌های قضایی کشورشان شدند. به گفته معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کارگروه انتقال محکومان، این برنامه در چارچوب طرح توافق استرداد مجرمان بین دو کشور ایران و افغانستان اجرا شده و بر این اساس، هر مجرمی که محکومیتش در یکی از دو کشور ایران و افغانستان قطعی شده باشد، در صورت احراز شرایط، برای گذران باقی دوران محکومیت خود به کشور متبوع خود تحویل داده می‌شود. در این چارچوب ۲۳ ایرانی نیز که محکومیت‌شان در محاکم قضایی افغانستان قطعی شده بود، تحویل مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر