دیدار ظریف با رییس جمهور عراق

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵

وزیر امور خارجه کشورمان طی سفر به عراق دیروز با رییس جمهور این کشور دیدار کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: ایران در مبارزه با تروریسم به شکل مناسب همواره در کنار مردم عراق بوده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در سومین سفر خود از زمان تصدی این سمت، وارد بغداد شد تا ضمن دیدار با نخست‌وزیر جدید و سایر مقامات این کشوردر خصوص پرونده امنیتی عراق و آخرین تحولات سیاسی این کشور از جمله تشکیل و معرفی کابینه دولت جدید این کشور به گفت‌وگو بپردازد.

وی پس از ورود به بغداد در هتل رشید در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر حمایت ایران از روند دموکراسی در عراق تمامیت ارضی و وحدت ملی این کشور، گفت: همکاری و هماهنگی میان اقوام و گروه‌های مختلف در این کشور اهمیت فوق‌العاده‌یی دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما همواره حامی و پشتیبان عراق بوده‌ایم و تمام تلاشمان را برای حمایت از دولت قانونی عراق به کار می‌گیریم. به همان اندازه که از دولت قبلی حمایت کردیم از دولت آتی نیز حمایت خواهیم کرد. سیاست ایران مبنی بر این بوده و هست که از انتخاب مردم عراق حمایت کند.

ظریف ادامه داد: بسیار خشنودیم که نخست‌وزیری داریم که مورد تایید همه گروه‌های عراقی است و می‌تواند آینده خوبی را برای عراق شکل دهد. ما اعتقاد داریم مشکل تروریسم و افراط یک مشکل منطقه‌یی و جهانی است و بیش از هر چیز نیازمند یک هماهنگی کامل میان همه گروه‌ها در عراق است و نیاز است با این بحران به عنوان یک معضل برای کل عراق و برای کل منطقه برخورد شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر