«ابد و یک روز» تندیس‌ها را درو کرد

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۲۵

سعید روستایی با فیلم «ابد و یک روز» موفق‌ترین چهره هجدهمین جشن سینمای ایران بود؛ در کنار نام این کارگردان جوان آنچه جشن سینما را غنا می‌بخشید، یادی از عباس کیارستمی کارگردان صاحب‌نام بود. به گزارش خبرآنلاین بعد از تعطیلی خانه سینما در سال 1390 یکی از متعلقات این خانه که تحت تاثیر قرار گرفت، جشن سینمای ایران بود. نگرانی از حساسیت‌هایی که همواره روی این جشن وجود داشته، موجب شد نگاه محافظه‌کارانه بر این رویداد سینمایی حکمفرمایی کند تا جایی که در نخسین سال بعد از بازگشایی به جای برپایی جشن زنده، فیلم جشن به نمایش درآمد.

حالا بعد از گذشت سه سال از برگزاری مجدد، جشن خانه سینما باز هم رنگ و بویی از «اصل» به خود گرفته؛ دلیل این مدعا جشنی بود که دوشنبه شب بیست و دوم شهریور ماه در محل میدان مشق سابق برگزار شد. علاوه بر جمعیت نزدیک به پنج هزار نفره حاضر در مراسم، چهره‌های مطرح سینمایی و اغلب نامزدهای جشن نیز حضور پیدا کردند تا جشن هجدهم خانه سینما پرشورتر از گذشته برپا شود.

نام عباس کیارستمی بیش از هر سینماگر دیگری در این مراسم به زبان‌ها آمد و پیمان معادی و نوید محمدزاده دو بازیگر فیلم سینمایی «ابد و یک روز» جوایز خود را به کیارستمی تقدیم کردند و فاطمه معتمدآریا هم زمانی که برای اعطای جایزه روی سن حاضر شد ‌از کیارستمی یاد کرد اما با نگاهی متفاوت. او تاکید کرد بهتر است کینه‌ورزی‌ها کنار گذاشته شود و به دلیل اشتباه پزشکی بحث‌ها و درگیری‌ها را ادامه نداد و با مهر این ماجرا را پشت سرگذاشت. ابد‌و‌یک‌روز از این میان بیشترین جوایز را از خانه سینما دریافت کرد.

براین اساس این فیلم در حوزه‌هایی همچون طراحی لباس، صدابرداری، تدوین، بازیگری، فیلمنامه و کارگردانی جوایزی را از خانه سینما دریافت کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر