گزارش

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۱۹

استقبال صنعتگران دنیا از

3 نمایشگاه بین‌المللی صنعت غذا

گروه تجارت پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران توسط محسن صالحی‌نیا معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور 361 شرکت داخلی و 85شرکت خارجی از 22 کشور جهان افتتاح شد. نمایندگان کشورهای اتریش، آلمان، اسپانیا، انگلستان، امریکا، امارات متحده عربی، اوکراین، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، فرانسه، سوییس، سوئد، دانمارک، لهستان، لبنان، مالزی، کانادا، کلمبیا، کره‌جنوبی و هندوستان در این نمایشگاه حضور دارند. به گزارش «تعادل»، شرکت‌های حاضر تولیدات خود را در زمینه مواد اولیه، ماشین‌آلات و صنایع وابسته به شیرینی و شکلات و محصولات نهایی مربوطه فعالیت داشته و آخرین نوآوری‌هایی خود را در این عرصه ارائه کردند. نمایشگاه یاد شده در سه بخش ماشین‌آلات، صنایع وابسته و محصول نهایی برگزار شده و تا 25شهریورماه به کار خود ادامه خواهد داد.

همچنین هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها، چای، قهوه و صنایع وابسته نیز در سالن‌های 7 و 27 با حضور حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران به همراه مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افتتاح شد. تعداد 80شرکت ایرانی و 10شرکت خارجی به نمایندگی از هشت کشور شامل امارات متحده عربی، اندونزی، ایتالیا، ترکیه، سری‌لانکا، دانمارک، کلمبیا و کره‌جنوبی در فضایی به مساحت بیش از 4هزار و 900مترمربع حضور دارند که مشارکت‌کنندگان در این بخش جدیدترین محصولات و کالاهای خود در زمینه تولید کلیه نوشیدنی‌ها، قهوه، چای، کنستانتره، افزودنی‌های خوراکی مجاز و ماشین آلات وابسته را تا 27شهریور در معرض نمایش گذاشته‌اند.

علاوه براین نخستین نمایشگاه بین‌المللی لبنیات و صنایع وابسته با هدف توسعه صادرات امروز گشایش یافت و در سالن شماره 6 علاوه بر 29 شرکت داخلی و یک شرکت آلمانی در فضای نمایشگاهی به وسعت بیش از 3هزار مترمربع آخرین محصولات و دستاوردهای خود در زمینه تولید شیر، ماست، کره، خامه، بستنی، پودرشیرخشک و دیگر محصولات لبنی و ماشین‌آلات مربوطه را تا 26 شهریور به نمایش گذاشته‌اند. نمایشگاه‌های یادشده در مدت برپایی از ساعت 10 لغایت 18 بعدازظهر پذیرای عموم بازدید‌کنندگان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران هستند.


صادرات ۲۱۰میلیون دلار شیرینی در ۵ ماه

در مراسم افتتاح این نمایشگاه‌ها، معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی ۶۰۰ میلیون دلار صادرات شیرینی و شکلات انجام شده که در ۵ ماهه ابتدای سال ۲۱۰ میلیون دلار آن عملی شده است. محسن صالحی‌نیا گفت: در صنایع غذایی بخش خصوص واقعی حضور پیدا کرده و از تخصص خود برای بهبود تولید و صادرات و افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنند. معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه تولید شیرینی و شکلات ایران از کیفیت مناسبی برخوردار است، پیش‌بینی کرد امسال بیش از 600میلیون دلار محصول شیرینی و شکلات ایران به خارج صادر شود. وی بیان داشت: بخش عمده شرکت‌های شیرینی و شکلات در صادرات نقش موثری دارند و ما به عنوان دستگاه سیاست‌گذار وظیفه داریم زیرساخت‌های لازم برای تهیه مواد اولیه با شرایط مناسب را فراهم کرده تا این صنعت برای تامین مواد اولیه مورد نیاز با مشکلی مواجه نشود. صالحی نیا خاطرنشان کرد: اقدام‌های خوبی در زمینه تامین ماشین‌آلات، تجهیزات و فرآینده‌های نوین در ساخت و تولید در کشور انجام شده است.


بهره‌وری بسیار بالای صنایع غذایی

از سوی دیگر، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با اشاره به افزایش صادرات محصولات غذایی پس از اجرای برجام گفت: این درحالی است که به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توانستیم محصولات غذایی خود را به برخی کشورها صادر کنیم، اما امیدواریم در پسابرجام صادرات به دیگر کشورها فراهم شود. وی میزان بهره‌وری در صنایع غذایی نسبت به سایر صنایع را بسیار بالاتر دانست و توضیح داد: دلیل این است که آنها توانسته‌اند از تجربیات سایر کشور‌ها استفاده کنند و این امر باید الگویی برای سایرصنایع باشد. خوانساری درباره صادرات شرکت‌های لبنی به کشور‌های پیشرفته‌یی مثل روسیه گفت: صنایع لبنیات پیشرفت زیادی نسبت به دیگر صنایع داشته و امروز فعالان این صنعت توانسته‌اند، تولیدات صادراتی داشته باشند. وی گفت: با توجه به تولیدات رقابتی بخش صنایع غذایی کشور امکان حضور آنها در بازارهای جهانی فراهم است.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: محصولات غذایی ما برای کشورهای اطراف ایران شناخته شده هستند اما ما امیدوار به توسعه صادرات خود به کشورهای دورتر در شرایط پس از اجرای برجام هستیم. خوانساری با بیان اینکه با توجه به تولیدات رقابتی بخش صنایع غذایی کشور امکان حضور آنها در بازارهای جهانی فراهم است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند شرکت غذایی ایران امکان صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر را دارا هستند، گفت: صنایع لبنی و شیرینی و شکلات ایران پیشرفت خوبی در مقایسه با سایر صنایع کشور دارند و صادرات نیز انجام می‌دهند. وی افزود: اطلاعی از تعداد دقیق شرکت‌های حاضر در بازار روسیه ندارم اما براساس شواهد امر تا به امروز یک شرکت براساس زیرساخت‌های مورد نظر روس‌ها مجوز صادرات از این کشور را دریافت کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر