فرونشست زمین در 3 نقطه قم

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۱۴


دبیر کارگروه تخصصی زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه ساختمان و شهرسازی قم گفت: پدیده فرونشست زمین در بخش‌های جعفریه حدود پنج سانتی‌متر و کهک و بخش مرکزی به ترتیب هفت و یک سانتی‌متر درحال وقوع است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، کارگروه تخصصی زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه ساختمان و شهرسازی استان در سالن اجتماعات این اداره کل تشکیل جلسه داد.

محمد عباسی‌فرد، دبیر این کارگروه ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: در این جلسه که با حضور غفاری، رییس گروه نقشه‌برداری و GIS سازمان برنامه و بودجه و دیگر اعضای کارگروه تشکیل شد، دستور کار جلسه در بررسی پدیده فرونشست زمین در نقاطی از استان قم به بحث گذاشته شد.

وی توضیح داد: با توجه به سرعت فرونشست زمین در قم که طی یک سال حدود ۱۰سانتی‌متر است، مقرر شد سازمان نقشه‌برداری کشور نسبت به تهیه بانک اطلاعات جامع فرونشست استان و علل آن اقدام کند. عباسی‌فرد سرعت پدیده فرو نشست طی یک سال در بخش‌های کهک، جعفریه و مرکزی را به ترتیب هفت، پنج و یک سانتی‌متر عنوان کرد و افزود: در این جلسه نماینده سازمان نقشه‌برداری درخصوص وضعیت پدیده فرونشست زمین در استان به ارائه نظر پرداخت که پس از بحث و بررسی تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

رییس اداره پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان در پایان به بخشی از مصوبات جلسه اشاره کرد و گفت: مقرر شد اداره کل مدیریت نسبت به تهیه و نصب ۷ ایستگاه تعیین موقعیت آنی DGPS جهت شناسایی گسل‌ها اقدام کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر