اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۰۶

دراختیار گرفتن بازار کشاورزی روسیه

ارس| مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه آزاد تجاری صنعتی باتوجه به ظرفیت‌های مناسب کشاورزی و موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد، توان نفوذ بیشتر به بازار کشاورزی روسیه را دارد.

محسن خادم‌عرب‌باغی در جشنواره انار و انجیر در نوردوز با تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی علوم کشاورزی نوین، گفت: برای حضور در صحنه رقابت اقتصادی در عرصه کشاورزی و تصاحب بازارهای بزرگی همچون روسیه، باید استانداردهای بین‌المللی کاشت، داشت و برداشت رعایت شود. وی افزود: معضل اصلی محصولات کشاورزی ایران تولید به روش‌های سنتی و نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل مدرن است. وی با بیان اینکه آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و آب فراوان نیازهای اصلی صنعت کشاورزی است، گفت: نیازهای اصلی صنعت کشاورزی در این منطقه وجود دارد و باید با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده، گام‌های موثری برای توسعه و رونق این صنعت برداشته شود.


بررسی مساله‌شناسی سیاست‌گذاری ملی کتابخانه عمومی

تبریز| دومین برنامه طرح کتابخانه ایرانی با موضوع «مساله‌شناسی سیاست‌گذاری ملی کتابخانه عمومی» ساعت11 صبح روز پنج‌شنبه بیست‌وپنجم شهریور به همت دفتر برنامه‌ریزی نهاد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، با حضور مجید وحید رییس مرکز مطالعات سیاست‌گذاری عمومی و عضو هیات علمی گروه علوم‌سیاسی دانشگاه تهران و جمعی از علاقه‌مندان در تالار نخجوان کتابخانه مرکزی تبریز برگزار می‌شود. مجید وحید عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران، فارغ‏التحصیل دکترای علوم سیاسی از دانشگاه رن فرانسه است.


اخذ سند تفکیکی شهرک صنعتی زاویه

اراک| مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته سند تفکیکی قطعات موجود در شهرک صنعتی زاویه واقع در شهرستان زرندیه به مساحت 400هکتار با همکاری اداره کل ثبت و اسناد استان اخذ شد. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، مصطفی آمره با اعلام این خبر افزود: به سبب نیاز ضروری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها به اخذ تسهیلات بانکی با همکاری اداره ثبت و اسناد شهرستان، اسناد تفکیکی شهرک به تعداد 896قطعه آماده و صاحبان این صنایع می‌توانند از املاک صنعتی جهت ضمانت بانکی استفاده کنند.


ارزیابی مثبت از روند پیشرفت پروژه‌های گازرسانی خراسان‌رضوی

مشهد| مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌رضوی، روند اجرای پروژه‌های گازرسانی به مناطق مختلف این استان را مثبت ارزیابی کرد. حبیب‌الله صادقی با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد 71‌شهر، 1292‌روستا و 171جایگاه سی‌ان‌جی در خراسان‌رضوی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند. وی درصد بهره‌مندی فعلی مشترکان را در دو بخش شهری و روستایی به‌ترتیب 99/7 و 67درصد عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا شاهد افزایش ضریب بهره‌مندی به 88درصد در بخش خانوارهای روستایی خواهیم بود.


حضور 3تیم گلستانی در مرحله مقدماتی لیگ برتر کبدی مردان کشور

مرحله مقدماتی یازدهمین دوره لیگ برتر کبدی باشگاه‌های کشور با حضور 3تیم گلستانی برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، رقابت‌ها از روز 23 تا 25شهریور در دو منطقه برگزار می‌شود که رقابت‌های منطقه یک در نقده و مسابقات منطقه دوم در استادیوم ورزشی سرخنکلاته شهرستان گرگان برگزار خواهد شد. داوود طبرسا رییس هیات کبدی گلستان بیان کرد: در رقابت‌های گروه دوم، 8تیم حضور دارند که در 2گروه 4تیمی به‌صورت دوره‌یی با هم رقابت می‌کنند.


جلسه مدیران بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت

اراک| مدیرکل، معاونان و روسای بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت در جلسه‌یی صمیمانه با مسوولان منطقه مرکزی، به بحث و تبادل‌نظر پیرامون رفع مشکلات و تسهیل انجام ماموریت‌های منطقه مرکزی پرداختند. در این نشست صمیمانه، با ارائه خلاصه‌یی از فعالیت‌های منطقه مرکزی، ضمن اشاره به مدیریت صحیح منابع در شرایط خاص کشور و تلاش حداکثری برای رفع مشکلات کارکنان، بر هماهنگی هرچه بیشتر مجموعه‌های نفتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، مجموعه‌های نفتی تاکید شد.


نهضت مهار آب‌های سطحی در ساری

ساری| در شب عید سعید قربان و هنگام کاهش آمد و شد‌ها طی یک اقدام جهادی در ضلع جنوبی میدان فرح‌آباد یک باکس درجا برای انتقال آب‌های سطحی احداث شد. مهدی عبوری طی مصاحبه‌یی از یک اقدام جهادی دیگر از سوی شهرداری مرکز استان خبر داد و گفت: در ادامه نهضت مهار آب‌های سطحی در مرکز استان مازندران پایان شب بیست‌ویکم شهریور در ضلع جنوبی میدان فرح‌آباد یک باکس در جا در ابعاد ۵/۱در۲متر و به طول ۲۵متر احداث شد تا از این طریق آب‌های سطحی ضلع جنوبی میدان با گذر از بلوار و کوچه صبا به نهر گذرخان هدایت شود.


برپایی پنجمین بازارچه نیکوکاری در موسسه فتح‌المبین مشهد

مشهد| مدیرعامل موسسه فتح‌المبین مشهد در نشست خبری که در محل سالن کنفراس موسسه در جمع خبرنگاران برگزار شد، گفت: موسسه قصد دارد به کمک خیرین نیکوکار و انساندوست در روز 25تا 29شهریور امسال بازارچه نیکوکاری برپا کند. زهرا حجت خاطرنشان کرد: نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و علاوه بر کالاهای اهدایی کارخانجات و مراکز، غرفه لوازم‌التحریر نیز در نمایشگاه دایر خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر