رشد تولید ذوب‌آهن اصفهان در 5ماهه اول سال جاری

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۰۰

ذوب‌آهن اصفهان که در سال جاری طرح‌های توسعه‌یی مهمی را در دست اجرا دارد، در تولید نیز نسبت به سال گذشته موفق‌تر عمل کرد.

اردشیر افضلی معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: این شرکت در 5 ماهه اول سال جاری یک میلیون و 50 هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با956 هزار و 600 تن فولاد خام تولیدی، 10درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: پروژه ایستگاه ریخته‌گری شماره 5 به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌یی ذوب‌آهن اصفهان در مردادماه سال جاری افتتاح و راه‌اندازی شد. ظرفیت اسمی این ایستگاه، یک میلیون تن در سال است و با قرارگرفتن در مدار تولید، ظرفیت تولیدشمش در شرکت به 3میلیون و 600هزارتن افزایش خواهد یافت.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن تصریح کرد: این پروژه که از بهار سال 91 شروع شده است، حدود‌12میلیون دلار هزینه ارزی و500میلیارد ریال هزینه ریالی در بر داشته و با هدف جذب کامل چدن تولیدی بخش کوره بلند اجرا

شده است.

وی با اشاره به کاهش 10درصدی تولید در بخش محصولات نهایی طی مدت مذکور گفت: این کاهش تولید به دلیل راه‌اندازی پروژه ملی و حایز اهمیت تولید ریل و تیرآهن‌های بال پهن در کارگاه نورد 650 است. در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده و در روزهای آینده شاهد نخستین تولید انبوه ریل‌های راه آهن و مترو مطابق با آخرین استانداردهای جهانی خواهیم بود.

مهندس افضلی تاکید کرد: با توجه به بهره‌برداری کامل از پروژه‌های فوق تا پایان سال جاری شاهد رشد بالایی در تولیدات شرکت و افزایش تنوع محصولات تولیدی

خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر