اجرای 720کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب در آذربایجان‌شرقی

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۹۸

باتوجه به اهمیت طرح‌های توسعه‌محور در بخش‌های زیربنایی، برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت‌های آب در استان‌ها ضروری به نظر می‌رسد. در همین خصوص مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: این شرکت در حال حاضر برای جمعیت 2‌میلیون و 927‌هزار در 59شهر استان با تعداد یک‌میلیون و 122هزار فقره انشعاب آب ارائه خدمات می‌دهد.

علیرضا ایمانلو با بیان اینکه 100درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب شهری قرار دارد، افزود: حجم مخازن در مدار بیش از 913هزار مترمکعب، تعداد آزمایشگاه‌های آب 34واحد، تعداد تصفیه‌‌‌خانه‌های آب در مدار 9واحد و طول شبکه اصلی توزیع آب 8هزار و 884کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در طول 3سال اخیر بیش از 720کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب در سطح شهرهای استان اجرا کرده همچنین در همین مدت بیش از 80کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا کرده، تعداد 47حلقه چاه حفر و 54حلقه چاه را نیز تجهیز کرده است.

ایمانلو در ادامه به تعداد انشعابات واگذار شده آب در 3سال اخیر اشاره کرد و افزود: در طول 3سال گذشته بیش از 157250فقره انشعاب آب به مشترکین گرامی واگذار شده و بیش از 72500فقره کنتور خراب مشترکین نیز تعویض شده است. وی افزود: پروژه آبرسانی مخزن 2000مترمکعبی تسوج، چاه جدیدالاحداث تسوج، ایستگاه پمپاژ فاضلاب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک فرهنگیان بناب، ساختمان اداری بناب، ساختمان بهره‌برداری شهر صوفیان، ایستگاه پمپاژ آب شهرک شیخ‌شهاب‌الدین شهرستان اهر، چاه عمیق ملکان، پروژه‌های شبکه جمع‌آوری فاضلاب اولویت19 (نظام پزشکی، قورخانه و بهار فاز اول) و اولویت چهلم (خیابان استاد جعفری، فیضیه و آخمقیه)، حفر و تجهیز 6حلقه چاه جدید در تبریز، بهسازی ایستگاه پمپاژ شماره یک مهرانه رود تبریز، دیوارکشی و بهسازی مخزن یوسف‌آباد تبریز و افتتاح تصفیه‌خانه آب بخشایش از‌جمله پروژه‌هایی است که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسیده‌اند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در پایان با‌اشاره به نحوه استحصال و سختی‌های فرا‌روی در تامین و توزیع آب برای شهروندان گفت: هم‌اینک آب مورد‌نیاز کلان‌شهر تبریز و تعدادی از شهرهای واقع در مسیر به‌صورت فرا‌استانی و با صرف هزینه و انرژی زیاد تامین می‌شود لذا لازم است مشترکین و همشهریان عزیز نهایت دقت و صرفه‌جویی را در استفاده صحیح آب مدنظر داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر