معاون برنامهریزی و توسعه منابع سازمان بنادر گفت: در گذشته به بندرچابهار و پتانسیلهای موجود در آن توجه نشده بود اما درحال حاضر در حال سرمایهگذاری در این بندر هستیم و خریدهای مناسبی از محل فاینانس برای تجهیز این بندر انجام شده است.
به گزارش ایسنا، منصور آرامی افزود: به بندر چابهار میتوان نگاه جدیتری داشت چرا که ورودی دریای عمان است و اهمیت زیادی برای ایران دارد و باید ظرفیتهای بیشتری به آن اضافه کرد. درحال حاضر ۸۰درصد طرح توسعه بندر چابهار به اتمام رسیده است.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع سازمان بنادر همچنین به اهمیت ایجاد پسکرانهها اشاره کرد و گفت: افزایش پسکرانهها برای کمک به بندر، سیاست دیگر است. باید برای افزایش بهرهوری و رقابتی کردن بنادر و دیگر بخشهای حمل ونقل برنامهریزیهای منسجمی داشته باشیم. وی بیان کرد: در حال حاضر برنامههایی برای بنادر شمالی و جنوبی کشور تدوین شده و در حال اجراست تا بنادر کشور بتوانند خود را در حد استانداردهای جهانی بهبود بخشند و از ظرفیتهای دریایی بیشتر از قبل استفاده شود.