از منطقه

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۸۴

ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ترکیه و روسیه

بنیاد روسی سرمایه‌گذاری مستقیم، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با ترکیه ایجاد می‌کند که حجم کلی آن یک میلیارد دلار خواهد بود. روزنامه «ایزوستیا» اطلاع می‌دهد: این صندوق به وام‌دهی در پروژه‌های مشترک در بخش‌های اولویت‌بندی شده ازجمله کشاورزی، بهداشت و سلامت، توریسم و زیرساخت‌ها خواهد پرداخت. صندوق جدید کار خود را از سال2017 آغاز خواهد کرد اما کار روی پروژه‌های آینده جریان دارد.


کشف مواد منفجره

در مرز افغانستان با پاکستان

همزمان با تلاش گروه‌های شبه نظامی در افغانستان برای استفاده از مواد منفجره در سری حملات کابل، نیروهای پلیس افغانستان 12هزار و 345کیلو مواد منفجره وارد شده از پاکستان را مصادره کردند. به گزارش خامه‌پرس، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد کمی پس از ورود کامیون حامل این مواد منفجره از مرز تورخم به افغانستان، نیروهای پلیس این مواد منفجره که از جنس آمونیوم نیترات بودند، مصادره کردند. مصادره این مواد منفجره همزمان با آن صورت گرفت که هیات کمک‌رسان سازمان ملل در افغانستان تازه‌ترین گزارش خود درباره تلفات غیرنظامی در این کشور را اواخر ماه گذشته منتشر کرد که حاکی از آن است دست‌کم 3726غیرنظامی بین ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی کشته یا زخمی شده‌اند. کل تلفات و مصدومان غیرنظامی ثبت شده توسط سازمان ملل بین اول ژانویه 2009 تا 30ژوئن 2016 به 63 هزار و 934تن رسیده که 22هزار و 941تن کشته و 40هزار و 993زخمی است.


690 مگاوات به شبکه برق پاکستان اضافه شد

وزیر آب و برق پاکستان که کشورش از بحران کمبود شدید انرژی رنج می‌برد، اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 690 مگاوات برق به شبکه توزیع این کشور افزوده شده است. به گزارش رادیو دولتی پاکستان، خواجه محمد آصف گفته است 100مگاوات این میزان از طریق راه انداختن برخی نیروگاه‌های خورشیدی تامین شده و حدود 390مگاوات آن هم از طریق تعمیر و راه‌اندازی مجدد برخی نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است. این کشور در روزهای اوج گرمای تابستان امسال با کمبود پنج هزار مگاواتی برق مواجه بود. میزان تولید برق در این کشور در شرایط کنونی حدود 16هزار و 500 مگاوات و میزان تقاضا بیش از 21هزار مگاوات به ویژه در روزهای گرم تابستان است. مسوولان دولتی پاکستان فاصله میان میزان تولید و میزان تقاضا را کمتر از پنج هزار مگاوات اعلام می‌کنند. وزارت آب و برق پاکستان ماه گذشته اعلام کرد که میزان تولید برق در کشور از 16هزار و 850 مگاوات در تابستان سال گذشته به 17هزار و 100مگاوات در تابستان امسال افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر