کامرون از مجلس عوام بریتانیا هم کناره‌گیری می‌کند

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۸۰

گروه جهان

نخست‌وزیر سابق بریتانیا و از اعضای ارشد حزب محافظه‌کار اعلام کرده است که از نمایندگی مجلس عوام نیز کناره‌گیری می‌کند. دیوید کامرون، 49 ساله که از سال 2001 میلادی تاکنون نماینده پارلمانی حزب محافظه‌کار از حوزه انتخابیه ویتنی است، پس از همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از مقام نخست‌وزیری استعفا داده بود. به گزارش یورونیوز، دیوید کامرون در بیانیه‌یی با بیان اینکه در طول تابستان برای کناره‌گیری‌اش از مجلس عوام فکر می‌کرده است، گفته با توجه به جمیع جهات، این استعفا اقدام درستی بوده است. وی گفته است: «به باور من با توجه به وضعیت سیاسی مدرن کشور و شرایط ایجاد شده بعد از استعفایم، واقعا امکان ادامه حضور در مجلس عوام وجود ندارد.» کامرون بابیان اینکه پیش‌تر این مساله را با ترزا می ‌در میان گذاشته است، گفته است: «به عنوان نخست‌وزیر سابق بریتانیا هر اقدام شما می‌تواند تبدیل به یک انحراف بزرگ شود و یک انحراف در آنچه دولت کنونی نیاز است برای کشور صورت دهد.»

نخست‌وزیر سابق بریتانیا هیچ اشاره‌یی به فعالیت‌هایش بعد از خداحافظی از صحنه سیاسی بریتانیا نکرده و تنها گفته که تلاش می‌کند زندگی جدیدش را در بیرون از وستمینستر دوباره بسازد. کامرون در شرایطی از استعفایش از نمایندگی مجلس عوام خبر داده که پیش‌تر در ماه مارس گذشته گفته بود همچنان علاقه‌مند است که به وظایفش به عنوان نماینده حوزه انتخابیه ویتنی ادامه داده و در انتخابات عمومی سال 2020 میلادی مجدد شرکت کند.

دیوید کامرون برای نخستین بار در سال 2001 میلادی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه «ویتنی» وارد مجلس عوام شد و بعد از انتخابات عمومی سال 2005میلادی، به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار انتخاب شد و بعد از انتخابات پارلمانی سال 2010 میلادی و شکست حزب کارگر، به عنوان نخست‌وزیر دولت ائتلافی انگلیس معرفی شد. او که در جریان همه‌پرسی برگزیت به‌شدت از ادامه حضور کشورش در اتحادیه اروپا دفاع می‌کرد، یک روز پس از رای بریتانیایی‌ها به برگزیت اعلام کرد که از مقام نخست‌وزیری کناره‌گیری می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر