اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۶۷

اقدام مشترک صنعت بیمه برای صیانت از سرمایه‌ها

جلسه هم‌اندیشی مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت بیمه به میزبانی وزیر نفت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، مهندس بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشور هدف از برگزاری این هم‌اندیشی را، برنامه‌ریزی برای همکاری مشترک در راستای کاهش ریسک‌های ملی عنوان کرد و گفت: بیمه ابزار موثری برای کاهش ریسک واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی است که در نهایت رشد و ارتقای ایمنی و تداوم تولید کشور را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: ما امیدواریم با استمرار این جلسات مشترک، علاوه بر اقدامات نظارتی که از سوی این وزارتخانه صورت می‌گیرد، بیمه‌ها نیز در بازدید اولیه برای صدور بیمه با ممیزی دقیق‌تر نواقص ایمنی و فنی را اعلام کنند تا با یک کار مشترک از ثروت ملی صیانت کنیم و ریسک‌های ملی را کاهش دهیم.

مهندس زنگنه تاکید کرد: موضوع HSE در صنعت نفت و انرژی مهم است و هزینه در این خصوص یک ضرورت است و بیمه‌ها در تعیین نرخ و شرایط به موضوع اقدامات ایمنی و مدیریت ریسک توجه نمایند.

در ادامه دکتر همتی، رییس کل بیمه مرکزی نیز از برگزاری این جلسه ابراز خرسندی کرد و گفت: این جلسه به‌دلیل حضور مدیران عامل شرکت‌های بیمه و مدیران ارشد وزارت نفت از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است، چراکه می‌توان مشکلات و چالش‌های بیمه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را به خوبی بررسی کرد و برای آن راه‌حل پیدا کرد.

وی با توصیه به واحدهای نفتی گفت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در پرداخت خسارت، واحد‌های نفت، گاز و پتروشیمی هنگام بیمه، سرمایه واقعی خود را اعلام کنند.

رییس کل بیمه مرکزی، جمع تعهدات شرکت‌های بیمه در ریسک‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در سال ۹۴ را حدود ۳۷میلیارد دلار و حق بیمه آن را بالغ‌بر ۱۳۳میلیون دلار اعلام کرد و گفت: برای کاهش ریسک ملی در چنین سطحی نیاز به همکاری‌های مشترک میان بیمه و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که این مهم از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک بین شرکت‌های حاکمیتی نفت، گاز و پتروشیمی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر خواهد بود. دکتر همتی، باتوجه به تحولات بعد از برجام و برقراری تدریجی رابطه با بیمه‌گران بزرگ اتکایی دنیا ابراز امیدواری کرد، در زمینه کاهش ریسک و مدیریت آن در واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی اقدامات اساسی انجام گیرد. در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های بیمه حاضر در جلسه و مدیران عامل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این حوزه را بیان کردند و خواهان افزایش همکاری‌های مشترک برای ارزیابی دقیق‌تر ریسک و ارتقای ایمنی شدند.


ساخت 8 مدرسه توسط بانک آینده در استان‌ها

ساخت 8 مدرسه توسط بانک آینده در استان‌های کمتر برخوردار با نام مبارک حضرت امام رضا(ع) همزمان با عید سعید قربان آغاز شد.

بانک آینده، علاوه بر حضور موثر در بازار پولی کشور تلاش دارد؛ در عرصه مسوولیت‌های اجتماعی نیز به نوبه خود نقش موثری را ایفا کند که از آن جمله می‌توان به ساخت مدرسه با هدف تسهیل شرایط ادامه تحصیل کودکان و نوجوانان مستعد در مناطق کمتر برخوردار کشور اشاره کرد.

کلنگ احداث این مدارس در روز یک‌شنبه مورخ 21/06/1395 (در آستانه عید سعید قربان) با حضور جمعی از مردم مناطق مذکور، مسوولان استانداری و آموزش و پرورش، اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران بانک آینده در این استان‌ها به زمین زده شد.

یادآوری می‌شود، هزینه ساخت یکی از این مدارس توسط مدیران و کارکنان بانک آینده تامین شده است. امید است؛ این مدارس (امید آینده) برای سال تحصیلی 1397-1396 مورد بهره‌برداری فرزندان آب و خاک اسلامی‌مان قرار گیرد.


افتتاح 41 طرح صنعتی با تسهیلات بانک صنعت و معدن

تعداد 41طرح مربوط به صنایع ساختمانی، معادن و کانی غیرفلزی در سال گذشته با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، میزان تسهیلات اعطایی این بانک به طرح‌های یاد شده بیش از دوهزار و 450میلیارد ریال بوده و بهره‌برداری از آنها یک‌هزار و 160شغل ایجاد کرده است. تعداد طرح‌های صنایع دارویی و سلولزی و شیمیایی افتتاح شده با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن در سال گذشته به 30طرح می‌رسد که با بهره‌مندی از 6 هزار و 668 میلیارد ریال تسهیلات برای یک‌هزار و 900 نفر شغل‌آفرینی کرده‌اند. گفتنی است، مجموع طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته با تسهیلات بانک صنعت و معدن 120طرح صنعتی با 12هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات و اشتغالی بالغ بر

5 هزار و 55 نفر بوده است.


گشایش 3هزار میلیارد اعتبار اسنادی توسط بانک صنعت

بانک صنعت و معدن در 5ماهه نخست امسال مبلغ 3هزار و ٦٨میلیارد ریال اعتبار اسنادی ریالی را برای طرح‌های کوچک و متوسط صنعتی کشور گشایش کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن مبلغ یاد شده به ١٩٢طرح صنعتی در نقاط مختلف کشورمان اختصاص یافته است.

تعداد ضمانتنامه‌های ریالی صادره توسط بانک صنعت و معدن در مدت یاد شده نیز به ٥٦٧فقره می‌رسد که مبلغ آن در مجموع یک‌هزار و ٨١٨میلیارد ریال بوده است. بانک صنعت و معدن درراستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط، در ٥ماهه امسال مبلغ ٥هزار و ٨٠٠میلیارد ریال به طرح‌های یاد شده در کشور، شامل طرح‌های ایجادی، توسعه و خرید ماشین‌آلات تسهیلات پرداخت کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر