اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۴۹

انتشار 2400 میلیارد اوراق مشارکت نیرو

جلسه شورای اقتصاد عصر دیروز (سه‌شنبه) به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در این جلسه که وزرای نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز حضور داشتند، درخواست برخی دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت. در این نشست بنابه درخواست وزارت راه و شهرسازی، مصوبه شورای اقتصاد مربوط به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با استفاده از تسهیلات مالی خارجی، به مدت یک سال از تاریخ ابلاغ این مصوبه تمدید شد.

در این جلسه همچنین با درخواست وزارت نیرو مبنی‌بر انتشار اوراق مشارکت ریالی یا صکوک اسلامی مربوط به تعدادی از شرکت‌های تابعه این وزارتخانه با سرمایه‌گذاری 23هزارو248میلیارد ریال موافقت شد. طرح احداث نیروگاه 913 مگاواتی لامرد از دیگر درخواست‌های وزارت نیرو بود که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید. در این نشست همچنین بنابه درخواست وزارت نفت با اعمال برخی اصلاحات در اجرای مصوبه پیشین شورا در خصوص بهینه‌سازی انرژی موافقت شد.

بررسی FATF در مجلس آغاز شد

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: نشست‌های بررسی معاهده FATF در مجلس شروع شده است و نشست‌های بعدی ما با وزارت امور خارجه خواهد بود. جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون قضایی و مسوول کمیته حقوق بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ما به عنوان کمیسیون تخصصی وظیفه داریم تا این قرارداد را همانند دیگر قراردادها بررسی و ابعاد سیاسی و اقتصادی و امنیتی این معاهده را کارشناسی کنیم.

رحیمی‌ جهان‌آبادی با بیان اینکه در حال حاضر این فرآیند آغاز شده و نخستین جلسه با معاونت بین‌الملل کمیته حقوق بین‌المللی مرکز پژوهش‌ها بوده است، تصریح کرد: جلسات بعدی ما ان‌شاالله با وزارت امور خارجه خواهد بود و حتی اگر نیاز باشد با مقامات امنیتی نیز جلساتی خواهیم داشت تا ابعاد معاهده مورد واکاوی قرار گیرد. وی درباره تبعات معاهده FTAF تصریح کرد: این قرارداد مانند قرارداد‌های دیگر گستره زیادی از کشورها را دربرمی‌گیرد و شبکه بانکی ما اگر بخواهد در سطح جهانی فعالیت بانکی داشته باشد باید به بعضی از قراردادهای بین‌المللی مثل FTAF وصل شود اما چون هیچ الزامی به پیوستن به این قرارداد نداریم لذا باید تمامی جنبه‌هایی که ممکن است برای ما چالش‌زا باشد را بررسی کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر