تضعیف دوباره بازار سنگ‌آهن

۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۸۴

در حالی که بازار سنگ‌آهن این روزها وضعیت مناسبی را پشت‌سر نمی‌گذارد، شاهد افت بیش از پیش قیمت این محصول هستیم، شرکت معدنی «بی‌اچ‌پی» که به‌عنوان سومین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن در جهان شناخته می‌شود از عزم خود برای افزایش ملموس سطح تولید خبر داده است.

براساس اعلام مدیر بخش سنگ‌آهن شرکت «بی‌اچ‌پی»، این شرکت برنامه جدی برای کاهش 25درصدی هزینه تولید سنگ‌آهن دارد و در این راه، اصلی‌ترین برنامه شرکت افزایش قابل‌ملاحظه تولید برای بالابردن صرفه‌های ناشی از مقیاس است.

بر این اساس «بی‌اچ‌پی» قصد دارد سطح تولید خود در معادن فعلی را در سال‌های پیش‌رو تا 30درصد افزایش دهد، همچنین هزینه تولید را بشکند و بهای تمام شده‌یی کمتر از رقیب اصلی خود یعنی شرکت «ریو تینتو» را تجربه کند.

بدین ‌ترتیب «بی‌‌اچ‌پی» درصدد است نرخ تولید سالانه خود را از حدود 220میلیون تن در سال در حال حاضر به 290میلیون تن تا دو سال آینده برساند.

گفتنی است این تصمیم در حالی اتخاذ شده که در سال جاری شاهد افت قیمت بیش از 42درصدی سنگ‌آهن بوده‌ایم. شایان ذکر است در حالی که قیمت این محصول در سال 2011 میلادی به حدود 190دلار در هر تن رسیده بود، هم‌اکنون سنگ‌آهن در سطوح قیمتی کمتر از 80دلار معامله می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر