نام این ماهی «اوباما» است

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۶۶


دانشمندان یک گونه ماهی تازه کشف شده را به اسم «اوباما» نام‌گذاری کردند. به گزارش ایسنا، سه دانشمند مستقر در هاوایی برای تشکر از اقدامات رییس‌جمهور امریکا در زمینه محیط‌زیست، یک گونه ماهی تازه کشف شده را به اسم «اوباما» نام‌گذاری کردند.

به گفته آنها، این تنها گونه ماهی است که بومی منطقه حفاظت ‌شده است و در خارج از این محدوده یافت نمی‌شود. هفته گذشته، اوباما مرزهای این منطقه حفاظت شده را تا بیش از 580هزار مایل مربع گسترش داد و اکنون 7000گونه ازجمله فک‌های راهب هاوایی درمعرض انقراض، وال‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی را در خود جای داده است.

ماهی مذکور در ماه ژوئن در اطراف جزایر دورافتاده شمالی هاوایی کشف شد. این ماهی نر دارای الگوی منحصربه‌فردی در باله پشتی‌اش است که شامل یک دایره درخشان آبی با مرکز قرمز رنگ است و خطوط موج‌دار زرد درون آن را پر کرده‌اند. محققان معتقد بودند که ظاهر این ماهی یادآور لوگوی کمپین اوباماست.

محققان هنوز نام رسمی علمی این‌گونه را اعلام نکرده‌اند، اما می‌گویند که حتما نام اوباما در آن خواهد آمد.پیش از این، انتشار تصویری تازه از اوقات‌فراغت رییس‌جمهور امریکا در تعطیلات سال نو، بازتاب‌های بسیاری در رسانه‌های این کشور داشت. البته این عکس مربوط به تعطیلات سال قبل است که به‌تازگی انتشار یافته و باراک اوباما را در حال شنا در آب‌های هاوایی نشان می‌دهد. این تصویر درحالی منتشر می‌شود که مردم امریکا به سبب پشت‌سر گذاشتن یک سال پرحادثه از تیراندازی‌های پی‌درپی گرفته تا وقوع توفان سندی و بحران پرتگاه (صخره) مالی، خاطرات بدی را از سال۲۰۱۲ دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر