توافق وزارتخانه‌های بهداشت و راه برای کاهش بیماری‌های غیر واگیر

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۴۶

وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی با حضور دو وزیر برای ساخت خانه‌های بهداشت در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی و کنترل بیماری‌های غیرواگیر تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، تفاهمنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل تهدید‌کننده سلامت بین سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و تفاهمنامه همکاری بین‌بخشی بین داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌یی و علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به امضا رسید.

با توجه به گزارش‌های ارائه شده مواردی ازجمله همکاری در بهبود شاخص‌ها با هدف ایجاد جامعه ایمن، تدوین پیوست سلامت برای طرح‌های عمده توسعه‌یی و عمرانی، ارتقای ایمنی عبور و مرور در کریدورهای پرخطر ازجمله مفاد این تفاهمنامه است.

همچنین ارتقای شاخص‌های ایمنی و بهداشت در انواع حمل ونقل جاده‌یی، ریلی، دریایی و هوایی، ایمن‌سازی مدارس در حاشیه راه‌ها، ساخت مراکز بهداشتی و پایگاه‌های اورژانس با تاکید بر حاشیه شهرها و مناطق در اولویت نیز براساس این تفاهمنامه بین دو وزارتخانه پیگیری می‌شود.

فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش ایمنی جامعه با تاکید بر مناطق روستایی با استفاده از شبکه‌های بهداشتی سراسر کشور، پیش‌بینی و تامین امکانات و تجهیزات ایمنی متناسب برای کاربران راه‌ها با توجه به نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک، ارتقای برنامه مراقبت از سلامت شغلی رانندگان وسایل نقلیه سنگین و عمومی، بهبود سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی مسکن و شهرسازی با تاکید بر اصول بهداشت ایمنی و فعالیت‌های بدنی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر مانند معلولان، بیماری‌های قلبی و... نیز از جمله زمینه‌های همکاری بین دو وزارتخانه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر