اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۴۲

ساندرو استپ وی، مجوزهای لازم را دارد

تهران معاون مهندسی شرکت پارس خودرو گفت: خودرو رنو ساندرو استپ وی، مجوزهای لازم را از سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد. شهریار طهماسبی، معاون مهندسی شرکت پارس خودرو اظهار کرد: خودرو رنو ساندرو در مدل جدیدش که StepWay نام دارد نیز توانسته استانداردهای لازم برای تولید را کسب کند. وی ادامه داد: خودرو استپ وی از پیشرانه K4m مورد استفاده در ساندرو معمولی بهره می‌برد که ١٠٥ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. معاون مهندسی شرکت پارس خودرو تاکید کرد: این خودرو در آینده نزدیک به فروش خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود همچون ساندرو با استقبال خوبی از سوی بازار مواجه شود.


آغاز احداث توقفگاه اتوبوسرانی شرق تبریز

تبریز یعقوب هوشیار، شهردار منطقه5 کلان‌شهر تبریز گفت: برای کاستن از میزان تردد اتوبوس‌های شرکت واحد در مواقعی که نیازمند تعمیر هستند، احداث توقفگاه اتوبوسرانی در شرق تبریز آغاز شد. هوشیار با اعلام این مطلب گفت: با احداث این پروژه در زمینی به مساحت 2هکتار اتوبوس‌های شرکت واحد در مسیرهای شمال شرق، شرق و جنوب شرق تبریز در توقفگاه شرق شهر جهت سوختگیری، تعویض روغن و تعمیر استقرار خواهند یافت. وی در ادامه با بیان اینکه احداث توقفگاه اتوبوسرانی در شرق شهر یکی از نیازهای ضروری شرکت واحد اتوبوسرانی بود، افزود: این منطقه در زمینی به مساحت 2هکتار اقدام به احداث این پروژه کرده که در حداقل زمان به بهره‌برداری خواهد رسید. شهردار منطقه 5 کلان‌شهر تبریز گفت: با بهره‌برداری از این پروژه اساسی روزانه از تردد 208کیلومتری 65 دستگاه اتوبوس شرکت واحد کاسته خواهد شد. مهندس هوشیار همچنین در پایان گفت: توقفگاه اتوبوسرانی اساسی شرق شهر همچنین از تراکم تردد اتوبوس‌ها در میدان بسیج خواهد کاست.


رفع شکستگی خط انتقال آب به قطر 600 میلی‌متر

اراک امور آب و فاضلاب شهرستان اراک در کمترین زمان ممکن نسبت به تعمیر خط اصلی انتقال آب که در محدوده کمربندی شمالی اراک قرار داشت و دچار شکستگی شد، اقدام کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، عباسی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اراک گفت: با توجه به اینکه خط انتقال حادثه دیده یکی از خطوط اصلی توزیع آب شهری بود به علت بالا بودن فشار شبکه دچار شکستگی شد و از آنجا که این خط دامنه وسیعی از شهر اراک را تحت پوشش خود قرار می‌دهد با زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه عوامل اجرایی این امور زمان قطعی آب به حداقل رسید و آب مشترکین ساکن در این مناطق با جابه‌جایی شیرهای متعدد و تنظیم فشار در سایر مناطق تامین شد. وی در ادامه افزود: از آنجا که محل شکستگی در مجاورت پل زیرگذر خط راه آهن در کمربندی شمالی شهر اراک قرار گرفته بود و شرایط بسیار خطرناک و مخاطره‌آمیزی داشت با شهامت و از خودگذشتگی عوامل اجرایی این امور اصلاح این خط اجرا شد. وی در پایان تصریح کرد: این خط انتقال به سایز 600 میلی متر از جنس چدن داکتیل بوده و زمان تعمیر این لوله و وارد مدار بهر‌برداری قرار گرفتن آن حدود 12ساعت به طول انجامید.


گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در شمال

ساری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، کارکنان این اداره کل با حضور در گلزار شهدا با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهیدان یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند. در حاشیه این مراسم مدیرکل راه آهن شمال با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی عاشقان مدرسه ایثار و شهادت گفت: به پاسداشت ایثار، جانفشانی و حضور غرورآفرین مردان و زنان ایران اسلامی که صحنه‌های بی‌بدیلی را از آغاز انقلاب تاکنون به نمایش گذارده‌اند، آمده‌ایم تا بیعتی دوباره با آرمان‌های شهدا داشته باشیم. گران پاشا حفظ روحیه بسیجی در همه عرصه‌های سازندگی را ضروری برشمرد و گفت: شهدا کسانی بودند که در لحظه خطر از همه لذت‌های دنیوی و جان خود گذشتند و دعوت حق را لبیک گفتند و برای همیشه تاریخ جاودانه شدند. وی از شهدای مدافعان حرم نیز یاد و اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و امروز وظیفه ما انتقال ارزش‌های آنان به نسل‌های آینده است. شهدا با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های خود حماسه‌یی خلق کردند که برای مردم ما الگو شدند. امیدوارم با پیروی از سیره شهدا در پیشبرد اهداف نظام موفق و سربلند شویم. گفتنی است در پایان حاضران با ادای احترام در مزار شهدا با آرمان‌های والای شهدای گرانقدر و امام شهدا و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تجدید میثاق کرده و با نثار فاتحه و اهدای گل، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.


اجرای 429 طرح عمرانی و تولیدی در رامیان

گرگان فرماندار رامیان واقع در شرق استان گلستان گفت: در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید تعداد 429طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با هزینه افزون بر یک هزار و 100میلیارد ریال در این شهرستان اجرا کرده است. جواد صادقلو دیروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار گلستان و برخی مدیران کل استان، امام جمعه و مدیران دستگاه‌های اجرایی رامیان در شهر خان ببین برگزار شد، گفت: با انجام این تعداد طرح که 50 طرح آن آغاز عملیات اجرایی بوده برای 309 نفر ایجاد شغل شده است.


اجرای طرح واکسیناسیون فراگیر PPR

زاهدان رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: واکسیناسیون فراگیر PPR علیه طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک در این استان اجرا شد. روح‌الله زاهدی دیروز اظهار کرد: طرح فراگیر واکسیناسیون طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک برای ایجاد ایمنی دام‌های سبک استان علیه این بیماری در واحد‌های اپیدمیولوژیک دامی انجام شده است. وی تصریح کرد: در این طرح بیش از 115هزار راس دام سبک علیه این بیماری زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند. وی ادامه داد: بیماری طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک یک بیماری ویروسی و بسیار مسری دام‌های سبک (گوسفند و بز) است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر