اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۲۱

تایید پیش ثبت‌نام 600متقاضی حضور در نمایشگاه مطبوعات

ثبت نام اولیه 600متقاضی برای حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تایید شد. به گزارش خبرآنلاین، با پایان یافتن مهلت پیش ثبت نام نمایشگاه مطبوعات در پایان روز شنبه ششم شهریور، ثبت نام اولیه 542رسانه و 56متقاضی در بخش سایر (روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها، ادارات کل ارشاد به نمایندگی از رسانه‌های منطقه‌یی و محلی، خدمات و صنایع مرتبط) تایید شد.

20خبرگزاری، 99پایگاه خبری اینترنتی، 60روزنامه، 14موسسه مطبوعاتی (53رسانه)، 78هفته‌نامه، 40دوهفته‌نامه، 122ماهنامه، 23 دوماهنامه و 47فصلنامه و... ازجمله رسانه‌هایی هستند که روند پیش ثبت نام آنها به تایید رسیده است. بنا بر این گزارش، متقاضیانی که ثبت نام آنها به تایید نرسیده است می‌توانند با کمیته اجرایی این ستاد از طریق شماره تلفن‌های ٨٤٠٩٥١٧٩، ٨٤٠٩٥١٦٨ و ٠٩٣٦٤٣٤٨٠٠١تماس بگیرند تا در صورت امکان مشکل ثبت نام را رفع کنند. بعد از پالایش اطلاعات رسانه‌هایی که در وبسایت نمایشگاه پیش ثبت نام انجام داده‌اند، تعداد دقیق رسانه‌ها، متراژ پایه برای غرفه‌ها و همچنین تعرفه دریافتی همراه با متراژ قطعی متقاضیان (بر اساس نقشه و فضای در اختیار نمایشگاه) اعلام خواهد شد که بنابر تصمیم ستاد برگزاری، تمامی رسانه‌های بخش خصوصی از تخفیف 60‌درصدی برخوردار هستند. لازم به یادآوری است ثبت نام قطعی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با امکان انتخاب محل غرفه توسط خود رسانه‌ها و به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.


خط قرمزهای صداوسیما

باید تغییر کند

نخستین مدیر شبکه سه سیما که نخستین مدیر یک شبکه تلویزیونی محسوب می‌شود که پس از انقلاب راه‌اندازی شده و به مدت ۹سال در این کسوت فعالیت داشته است، درباره شرایط امروز صداوسیما به بیان سخنانی پرداخت.

محمد جعفر صافی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرایط رسانه‌یی نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است. در دوره‌ ما رسانه‌های مجازی حضور نداشتند. این رسانه‌ها اخیراً نشان دادند که چقدر می‌توانند موثر باشند و حتی در مواقعی نقشی مهم‌تر از رادیو و تلویزیون‌های دنیا را ایفا کنند. او با بیان اینکه «دیگر نمی‌شود بر اساس تفکرات خودمان صداو سیما را اداره کنیم»، سخنانش را اینگونه ادامه داد: به هر حال امروز باید واقعیت‌ها را بپذیریم و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم. باید دید رقبا چه برنامه‌هایی دارند و ما بر اساس آن برنامه‌ها برای خودمان برنامه‌ریزی کنیم. خط قرمزها نمی‌تواند خط قرمزهای ۳۰سال پیش باشد. ما در آن زمان برای پخش یک مسابقه فوتبال و کشتی هم مورد انتقادهای زیادی قرار می‌گرفتیم که خدا رحمت کند امام (ره) را که در مقطعی واقعاً به داد رادیو و تلویزیون رسید. ولی امروز خط قرمزها باید تغییر کنند.

صافی یادآور شد: کشور ما در منطقه از هر لحاظ اول است. در زمینه رشته‌های هنری از هنرهای تجسمی گرفته تا سینما و برنامه‌های تلویزیونی، ما باز هم در مقام اول هستیم. ولی باز هم باید تلاش بیشتری کنیم و از افراد حرفه‌ای‌تر برای تولیدات استفاده کنیم. دوستان باید تلاش کنیم چون به نظر می‌رسد عقب افتادیم. رسیدن به این نقطه برای ما کار سختی نیست، چون نیروهای حرفه‌یی برای این کار داریم، فقط باید خوب مدیریت شوند.

صافی که مدتی است به عنوان مدیرکل رسانه‌های خارجی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد فعالیت می‌کند، درباره تعامل رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۵ خبرنگار خارجی در ایران داریم که ممکن است برخی از آنها عوامل گروه خبری باشند، ولی به هر حال کار خبری می‌کنند. در پی سیاست‌های آقای دکتر جنتی و آقایی انتظامی مبنی بر بحث دیپلماسی رسانه‌یی، ما امسال خیلی فعال‌تر در این راستا کار می‌کنیم و حداقل ۱۰گروه رسانه‌یی را که شامل شش رسانه‌ است به خارج از کشور اعزام کرده‌ایم که با فعالیت‌های رسانه‌های خارجی آشنا شوند و بحث خواهرخواندگی ارتباطات رسانه‌یی بین خبرگزاری‌های داخلی و خارجی برقرار شود تا بتوانند با هم مبادله خبری داشته باشند. همچنین در عین حال بتوانند بازدیدی از رسانه‌های خارجی داشته باشند. او ادامه داد: در این راستا برای آشنایی بیشتر رسانه‌های خارجی با ایران نیز از آنها دعوت می‌کنیم تا به ایران بیایند و علاوه بر بازدید از فضاهای رسانه‌یی کشور ما، از مراکز صنعتی و میراث فرهنگیمان نیز بازدید می‌کنند. همچنین یکی از فعالیت‌های که هر ساله وجود داشته است، اما امسال آن را بیشتر کرده‌ایم، حضور افراد ذی‌نفوذ مطبوعات خارجی در ایران است که به عنوان مثال در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته، نمایندگان روزنامه‌های «السفیر» لبنان و «فیگارو» فرانسه حضور داشتند. همچنین حضور رییس سندیکای روزنامه‌نگاران آلمان در ایران باعث شد که پیرو آن هیات رسانه‌یی از کشورهای آلمان، سوییس و اتریش به ایران بیایند و قرار است باز هم گروه‌های دیگری اعزام کنند.


رقابت بیش از 600نشریه در جشنواره نشریات دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیش از 600نشریه و دو هزار و 450 اثر در نخستین جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به رقابت پرداختند. طاها هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از مجموع 600نشریه، 14نشریه شامل صنفی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی و قرآنی، ادبی، طنز و کاریکاتور، علمی، علوم پایه، علوم پزشکی، فنی و مهندسی، هنری، الکترونیکی، گاهنامه و ویژه نامه برتر شناخته شدند.

وی اظهار کرد: آثار برتر شامل 19رشته ازجمله تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله، یادداشت، مقاله‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، صنفی، هنری، دینی و قرآنی، ادبی، عکس، طرح روی جلد، گرافیک و

صفحه‌آرایی، طرح داخلی، کاریکاتور و طنز معرفی شدند. هاشمی ادامه داد: اهمیت حفظ و گسترش زبان فارسی، جهان عاری از خشونت، فرهنگ آشتی، مذاکرات هسته‌یی و پساتحریم و آزاداندیشی، اخلاق، منطق، آزادی، تحجر و افراطی‌گری جزو مقالات برتر شناخته شدند. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: درمجموع 117 اثر شامل 22رتبه اول، 29رتبه دوم، 34رتبه سوم و 32رتبه شایسته تقدیر از بین واحدها و مراکز آموزشی به مرحله کشوری راه یافته و به عنوان برگزیده معرفی شدند. به گفته هاشمی، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نشریات 25شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار می‌شود و برگزیدگان تقدیر خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر