از منطقه

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۱۹

تعدیل گسترده نیروی انسانی در بانک‌های امارات

زنجیره پیامدهای منفی ناشی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ازجمله امارات ادامه دارد و در همین راستا بانک‌های این کشور مجبور شدند صدها نفر از کارکنان خود را از کار برکنار کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، این بانک‌ها ظرف چند روز گذشته در چارچوب تجدید ساختار خود و کاهش هزینه‌ها در نتیجه افت شدید درآمد نفت اقدام به چنین کاری کردند. بانک ملی امارت دوبی به عنوان بزرگ‌ترین بانک امارات در آوریل گذشته

300 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است.

از سوی دیگر بانک اسلامی امارات در اواسط ماه میلادی گذشته برای کاهش هزینه‌های خود بیش از 100 نفر از کارکنانش را از کار برکنار کرد. بانک ملی رأس‌الخیمه نیز که دولت امارات رأس‌الخیمه مالکیت 49درصد آن را در اختیار دارد در ژانویه گذشته با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد که به عنوان بخشی از طرح تجدید ساختار تشکیلاتی خود تعداد کارکنانش را به میزان 250پست شغلی خواهد کاست.

این درحالی است که بانک الخلیج‌الاول که مقر آن در امارات ابوظبی است از اواخر سال گذشته میلادی کاهش شمار کارکنان خود را آغاز کرد. قیمت نفت خام به دلیل افزایش عرضه و محدود بودن تقاضا و عقبگرد اقتصادهای پیشرو و درحال توسعه و اصرار تولیدکنندگان بر حفظ سهمیه تولید خود در بازار جهانی نفت در مقایسه با اواسط سال 2014 یعنی از 120دلار در هر بشکه نفت به میزان 60 درصد کاهش یافت.

براساس اطلاعات صادر شده از سوی بانک مرکز امارات، بخش بانک در امارات بیش از 36هزار کارمند زن و مرد دارد که در این میان شهروندان اماراتی 34درصد مجموع کارکنان بانک‌ها در این کشور را تشکیل می‌دهند. در امارات 49 بانک ازجمله 23بانک محلی و 26بانک خارجی مشغول

به کار هستند.


صادرات ترکیه در سال جاری کاهش یافت

صادرات ترکیه در هشت ماه سال جاری میلادی حدود 3.1درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش داشته و ارزش آن به 92میلیارد و 652 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش آناتولی براساس داده‌ها و آمار صادرات‌کنندگان ترکیه، ارزش صادرات ماه آگوست به 11میلیارد و 157هزار دلار رسیده است. از سوی دیگر دو هفته پیش نیز خطوط هوایی ترکیه موسوم به(ترکیش ایرلاینز) اعلام کرد که 656 میلیون لیره(224.02میلیون دلار) در چهار ماه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته زیان دیده است. پس از تنش در روابط آنکارا و مسکو و کشته شدن خلبان روسی در سال جاری میلادی شمار گردشگران و درآمدهای گردشگری ترکیه بسیار کاهش یافت. به گونه‌یی که در سه ماهه اول 2016 حجم کل درآمدهای گردشگری در ترکیه بیش از 16درصد افت کرد که بخش عمده آن مربوط به روسیه بود.

این درحالی است که در گذشته سالانه سه میلیون نفر از روسیه به ترکیه سفر می‌کردند. از سوی دیگر وقوع کودتای نافرجام 25 تیر ماه در ترکیه و نیز وقوع چندین انفجار در این کشور باعث شد تا شمار گردشگران خارجی از کشورهای مهم جهان سیر نزولی به خود بگیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر