تلاش بی‌نتیجه ترامپ برای جلب حمایت سیاهپوستان

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۱۷

گروه جهان|

سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در یک کلیسای بزرگ سیاهپوستان در شهر دیترویت برای جلب آرای اقلیت‌ها با اعتراض‌های شدیدی روبه‌رو شد. به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ که پیش از این با مواضع خود ضد اقلیت‌ها ازجمله لاتین‌تبارها خشم آنها را برانگیخته است این ‌بار در سخنان خود خواستار یک برنامه جدید حقوق مدنی برای پشتیبانی از امریکایی‌های آفریقایی‌تبار شد. اما در طول سخنرانی او، ده‌ها معترض در خارج کلیسا تجمع کرده و فریاد می‌زدند «بدون عدالت آرامش نخواهد بود».

نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان وعده داده که دیترویت شهری که به تازگی از ورطه ورشکستگی نجات یافته است به یک قطب اقتصادی جهان تبدیل شود و شرکت‌های خارجی را به سمت این شهر جذب کند.

ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده که او به طور جداگانه با حدود یک صد نفر از رهبران جامعه و کلیسا ملاقات کرده که این ظاهرا تازه‌ترین تلاش وی برای دور کردن رای‌دهندگان اقلیت‌ها از هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود است. تندروی ترامپ علیه مهاجران به ‌ویژه لاتین‌تبارها و مکزیکی‌ها باعث شده بود تا بسیاری از آنها به او پشت کنند و قید رای دادن به این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را بزنند.

ترامپ گرچه اخیرا از وعده خود برای اخراج همه مهاجران غیرقانونی حاضر در امریکا عقب‌نشینی کرده اما همچنان لحن تهاجمی خود را حفظ کرده است. او همچنین بر احداث یک دیوار میان امریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی تاکید می‌کند. ترامپ گفته همه کسانی که به صورت غیرقانونی در امریکا هستند با پیروز شدن او در انتخابات ریاست‌جمهوری در معرض اخراج از این کشور خواهند بود. وی ادعا کرده که عدم اخراج میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی از امریکا زندگی امریکاییان را به خطر می‌اندازد. ترامپ همچنین گفته که پذیرش مهاجر از کشورهایی نظیر سوریه و لیبی به حالت تعلیق درمی‌آید چون نمی‌داند این افراد چه کسانی هستند. وی در مورد پذیرش مهاجران گفت باید اطمینان حاصل کرد کسانی که وارد امریکا می‌شوند، جذب فرهنگ کشور شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر