عدم تایید گزارش توجیهی هیات‌مدیره شرکت‌ها توسط بورس

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۰۸

مسوول صدور مجوزهای افزایش سرمایه در سازمان بورس گفت: انتشار مستقیم گزارش‌های توجیهی هیات‌مدیره و بازرس قانونی در کدال به معنای تایید سازمان بورس نیست.

غلامرضا ابوترابی، رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌یی سازمان بورس در گفت‌وگو با فارس گفت: پیرو اطلاعیه سازمان بورس در 7خرداد ماه 94 در راستای افشای مستقیم اطلاعات ناشران بازار سهام، امکان انتشار مستقیم اطلاعیه‌ها در دو مقطع فراهم شد. ابوترابی افزود: براساس این اطلاعیه ناشران موظف شدند ابتدا در زمان تهیه گزارش‌های توجیهی هیات‌مدیره و از طرفی ارائه گزارش از سوی بازرس قانونی برای افزایش سرمایه به طور مستقیم در سامانه کدال منتشر کنند.

وی با بیان اینکه انتشار دو گزارش مذکور از سوی ناشران بازار سرمایه در سامانه کدال به معنای صدور مجوز قطعی از سوی سازمان بورس برای افزایش سرمایه نیست، عنوان کرد: در مورد شرکت آهنگری تراکتور‌سازی هنوز سازمان بورس طرح توجیهی این ناشر را تایید نکرده و گزارش توجیهی هیات‌مدیره آن به معنای تایید افزایش سرمایه نیست. ابوترابی گفت: از سوی دیگر هنوز بازرس قانونی«خاهن» نسبت به طرح توجیهی هیات‌مدیره اظهار نظر نکرده است. این درحالی است که زمانی مشخص برای ارسال درخواست نهایی ناشر برای افزایش سرمایه به سازمان بورس وجود ندارد و آنچه اکنون به بازار اعلام شده، تهیه گزارش توجیهی هیات‌مدیره با هدف افزایش سرمایه پیشنهادی است.ابوترابی با اشاره به ضعف افشای اطلاعات از سوی برخی ناشران بورسی و فرابورسی و به تبع آن دشواری‌های سهامداران گفت: حتی سال گذشته گزارش‌هایی داشته‌ایم که با وجود آنکه موسسه حسابرسی و بازرس قانونی دو شرکت مجزا متقاضی دریافت مجوز افزایش سرمایه بوده‌اند، اما حسابرس با رونوشت از درخواست اول هنگام ارائه درخواست شرکت دوم فراموش کرده که نام شرکت اول را در سربرگ خود تغییر دهد.

این مقام مسوول از موج درخواست‌ها برای افزایش سرمایه طی شهریورماه امسال خبر داد و گفت: هم‌اکنون 14پرونده درخواست برای افزایش سرمایه به ارزش 14هزار و 200میلیارد تومان از سوی 14 ناشر به سازمان بورس ارائه شده که در حال بررسی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر