اخبار

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۰۴

کسب رتبه سوم برترین بانک‌ها توسط بانک سینا

این بانک در رتبه‌بندی 10بانک برتر تجاری اسلامی جهان ازسوی نشریه بین‌المللی معتبر و تخصصی بنکر موفق شد با دو پله ارتقا، جایگاه سوم را از نظر بازده دارایی‌ها (ROA) کسب کند.

به گزارش روابط عمومی بانک سینا، نشریه بنکر هر ساله نسبت به پایش و اعلام رتبه بانک‌های تجاری جهان اسلام اقدام می‌کند که در رتبه‌بندی جدید این نشریه در نوامبر2015، بانک سینا رتبه سوم را در شاخص بازدهی دارایی‌ها به خود اختصاص داده است. گفتنی است این بانک در رتبه‌بندی سال گذشته نشریه بنکر، موفق به کسب رتبه پنجم در بین 10بانک برتر تجاری اسلامی جهان شده بود. شاخص بازده دارایی‌ها جزو شاخص‌های اصلی سودآوری و بیانگر بازدهی به دست آمده از کل دارایی‌های در اختیار بانک است.


افزایش نرخ دلار و سکه

در بازار آزاد تداوم یافت

صرافان ارز و سکه در معاملات روز یک‌شنبه بازار آزاد، هر دلار امریکا را با 50 ریال افزایش قیمت،

35 هزار و 610 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید با افزایش 19هزار ریالی، 11میلیون و 200 هزار ریال دادوستد کردند.

بر اساس معاملات ثبت شده در سامانه سنا که توسط صرافی‌های مجاز کل کشور انجام می‌گیرد، هر یورو با 88 ریال کاهش قیمت نسبت به سیزدهم شهریورماه، به 39هزار و 803 ریال رسید و هر پوند انگلیس نیز با 20ریال افزایش قیمت، 47هزار و 350ریال فروخته شد. همچنین بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا لحظه انتشار این خبر هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح قدیم با 20هزار ریال افزایش به 11 میلیون و 180هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با 10 هزار ریال افزایش قیمت، 5میلیون و 740 هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت، 2میلیون و 990 هزار ریال دادوستد شد. برپایه معاملات دیروز بازار آزاد، هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت، یک میلیون و 820هزار ریال فروخته شد و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 138هزار و 640 ریال داد و ستد شد. براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز بدون تغییر قیمت، یک‌هزار و 325 دلار و 80 سنت قیمت‌گذاری شد. اتحادیه، قیمت هر دلار را 35 هزار و 620 ریال و هر یورو را 39 هزار و 900 ریال اعلام کرد.


روابط بانکی ایران و آلمان گسترش می‌یابد

قائم‌مقام بانک مرکزی در دیدار با هیات عالی‌رتبه آلمانی از افتتاح شعب بانک‌های خاورمیانه و سینا در مونیخ آلمان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمرکز بانک مرکزی بر گسترش روابط کارگزاری بانکی و بهبود و تسهیل روابط با دیگر کشورهاست برهمین اساس بانک‌های خاورمیانه و سینا در مونیخ آلمان، شعبه افتتاح می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، اکبر کمیجانی در دیدار با ایلزه آیگنر، قائم‌مقام نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان گفت: طی ماه‌های اخیر و پس از اجرایی شدن برجام، ملاقات‌های متعددی در سطوح مختلف مقامات برای گسترش روابط بانکی و اقتصادی انجام شده اما اکنون زمان عمل فرا رسیده است و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به همراه سایر نهادهای تجاری کشور از آمادگی لازم برای استفاده از فرصت پیش آمده به عنوان سرآغاز فصل نوین روابط تجاری استقبال می‌کند. کمیجانی به روابط تاریخی دو کشور در پیش از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: روابط تجاری ایران و آلمان پیش از تحریم‌ها به‌طور پیوسته در جریان بود و کشور آلمان از نظر سیاسی و اقتصادی همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ایران مطرح بوده است. متاسفانه تحریم‌ها موجب محدودیت روابط دو کشور شده بود اما با فراهم شدن بسترها و زمینه‌های تجاری امیدواریم سطح روابط به پیش از تحریم‌ها بازگردد. وی یکی از دستاوردهای دولت یازدهم را ایجاد ثبات و بهبود متغیرهای کلان اقتصادی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر دولت یازدهم با مجموعه سیاست‌های اصلاحی خود توانست در ظرف مدت سه سال به دستاوردهای بسیاری در حوزهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دست یابد. از جمله دستاوردهای سیاسی برجام می‌توان به گسترش و شکل‌گیری روابط سیاسی میان کشورهای اروپایی از جمله آلمان اشاره کرد که این امر نشان از گامی اساسی برای استحکام و گسترش روابط تجاری و بانکی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سیاست‌های اقتصادی مناسب و هدفمند دولت موجب شد، اقتصاد ایران در سال 2014 از رکود خارج شود و در این سال سقف سه درصد رشد مثبت به دست آید. البته رشد اقتصادی در سال 2015 به دلیل کاهش درآمدهای نفتی با کاهش مواجه شد اما خوشبختانه و براساس آخرین آمارهای به دست آمده در فصل بهار سال جاری رشد اقتصادی به 4.4 درصد رسیده است. کمیجانی روند کاهشی نرخ تورم را یکی از دیگر موفقیت‌های اقتصاد کشور دانست و گفت: در آغاز دولت یازدهم، نرخ تورم نقطه به نقطه در حدود 45 درصد بود که با پیاده‌سازی سیاست‌های اصلاحی اقتصاد کلان، این نرخ به سمت تک رقمی شدن سوق پیدا کرد. همچنین در سایه مهار تورم، هم‌اکنون شاهد ثبات در نرخ ارز و همراهی آن با یورو و ریال هستیم. بر همین اساس در حال حاضر احساس می‌شود که زمینه برای یکسان‌سازی نرخ ارز فراهم شده است و امیدواریم که این امر به زودی محقق شود.


پرداخت کامل اقساط شرکت هرمس

همچنین در این دیدار معاون ارزی بانک مرکزی از پرداخت و تسویه کامل اقساط به شرکت هرمس خبر داد و گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته، تمام اقساط متعلق به دوران تحریم‌ها به شرکت هرمس پرداخت شده است و اکنون بانک‌ها با نظارت کامل بانک مرکزی اقساط سررسید خود را به موقع پرداخت می‌کنند. غلامعلی کامیاب به ارتقای رتبه اعتباری ایران در OECD اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رتبه اعتباری ایران در شاخص‌های رتبه‌بندی OECD از 7 به 6 ارتقا یافته است و انتظار داریم که این رتبه به شرایط پیش از تحریم‌ها یعنی به رتبه 4 بازگردد. در این راه حمایت‌های کشور آلمان قطعا راهگشای همکاری‌های بیشتر خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر