روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۶۹۷

آمادگی ایمو برای توسعه همکاری‌ها با ایران- ایسنا محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار ایران در لندن و نماینده کشورمان در سازمان بین‌المللی دریانوردی در دیدار با دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی (ایمو) با اشاره به چند هزار کیلومتر سواحل دریایی ایران در

خلیج فارس و دریای خزر، برنامه‌های کشورمان در زمینه توسعه بنادر، کشتیرانی و جایگاه ایران در کریدور حمل و نقل تجاری شمال و جنوب را برای دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی(ایمو) تشریح کرد. کی تاک لیم نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه غرب آسیا، ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل دریایی را با اهمیت خوانده و آمادگی سازمان بین‌المللی دریانوردی برای توسعه همکاری با ایران را ابراز کرد.

محمدحسین مقیمی قائم ‌مقام وزیر کشور شد-ایرنا عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در حکمی محمدحسین مقیمی را به عنوان قائم‌مقام خود منصوب کرد. وی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز ریاست ستاد انتخابات کشور را برعهده داشت. وزیر کشور همچنین در حکمی وجه‌الله خدمتگزار، استاندار سابق خراسان جنوبی را به عنوان رییس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور منصوب کرد.

دلیلی برای خشم امریکایی‌ها نمی‌بینم- فارس مصطفی اعلایی، سفیر ایران در ونزوئلا و سفیر اسبق ایران در کوبا که قبل از عزیمت به ونزوئلا ریاست دبیرخانه موقت جنبش عدم تعهد (نم) را در وزارت امور خارجه کشورمان عهده‌دار بود در گفت‌وگویی ضمن تشریح دستاوردهای سفر ظریف به این کشور گفت: این سفر به تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد انجامید. وی همچنین عنوان کرد که براساس برنامه‌ریزی که درحال حاضر انجام شده، حسن روحانی رییس‌جمهوری کشورمان در هفدهمین نشست سران عدم تعهد در مارگاریتای ونزوئلا حضور خواهد یافت. اعلایی در این گفت‌وگو به ظرفیت‌های موجود در مناسبات دو کشور پرداخت و به دستاوردهای سفر اخیر ظریف به این منطقه اشاره کرد و درباره خشم امریکایی‌ها از این سفر گفت که دلیلی بر این خشم نمی‌بیند.

رییس مجلس ملی فرانسه امروز در تهران- ایسنا کلود بارتلون، رییس مجلس فرانسه به دعوت علی لاریجانی همتای ایرانی خود امروز به تهران سفر می‌کند. این سیاستمدار فرانسوی که عضو حزب سوسیالیسم است از ژوئن سال 2012 به عنوان رییس مجمع ملی این کشور روی کار آمده و قرار است در این سفر با علی لاریجانی، رییس مجلس کشورمان دیدار و گفت‌وگو کند.

وساطت ایران برای حل اختلافات داخلی حزب «اتحاد میهنی کردستان» عراق- فارس یک منبع در حزب اتحاد میهنی کردستان عراق از بازگشت «برهم صالح» و «کوسرت رسول» به درون دفتر سیاسی حزب پس از جدایی‌شان خبر داده و دلیل آن را نیز وساطت هیات ایرانی ذکر کرده است. به نوشته پایگاه خبری المعلومه «برهم صالح» و «کوسرت رسول» پیش از رسیدن هیات ایرانی با رهبران حزب اتحاد میهنی در مورد بازگشت به شورای مرکزی حزب مذاکره کردند. به گفته این منبع، این دو نفر پس از دیدار با هیات ایرانی که وارد استان «سلیمانیه» کردستان عراق شده بودند، تصمیم گرفتند تا از دو تکه شدن حزب جلوگیری کرده و اختلافات را کنار بگذارند.

اصلاحات لایحه برنامه ششم توسعه با امضای رییس‌جمهوری تقدیم مجلس شد- ایرنا محمد خدابخشی، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه به مجلس رسید. رییس‌جمهوری در روزهای اخیر در نامه‌یی اصلاحات این لایحه را شامل هدف‌گذاری انجام شده در برنامه، منابع مالی سرمایه‌گذاری، اولویت‌ها و مسائل محوری تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. وی افزود: در متن این نامه آمده که پیرو ارسال آن لایحه، اصلاحاتی تقدیم مجلس می‌شود که شامل 4ماده درباره هدف‌گذاری برنامه ششم توسعه، منابع مالی سرمایه‌گذاری، اولویت‌ها و مسائل محوری است.

تعدادی از اتباع ایرانی بازداشت شده در کویت به ایران بازگشتند- ایسنا علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت‌وگویی اعلام کرد: تعدادی از10تبعه ایرانی بازداشت شده در کویت به دلیل ورود غیرقانونی به مرزهای این کشور با دریافت صدور برگه عبور به ایران بازگشتند. این دیپلمات کشورمان با تشکر از دولت کویت به علت همکاری‌اش جهت حل مشکل به وجود آمده تصریح کرد: بازگشت تعدادی دیگر از افراد باقی‌مانده نیز در دستور کار است.

ابلاغ مصوبه تعیین حقوق گمرکی کالاهای صادراتی و وارداتی - ایرنا اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری دو تصویبنامه هیات وزیران درخصوص تعیین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی 573 ردیف تعرفه جداول کتاب مقررات صادرات و واردات همچنین موظف بودن گمرک به ترخیص کالا‌های معاف از پرداخت حقوق گمرکی و سود بانکی را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. براساس مصوبه تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی 573 ردیف تعرفه جداول پیوست کتاب مقررات صادرات و واردات باید به مهر دفتر هیات دولت تایید شود و ثبت سفارش و ورود این اقلام مندرج در آن صرفا با ارز متقاضی مجاز است.

ابراز خشنودی نسبت به کم ‌بودن اعتراض‌ها- ایسنا احمدی میانجی، رییس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه در سال گذشته از سه میلیون و 400هزار پرونده حدود 170هزار اعتراض داشتیم نسبت به کم بودن اعتراض‌ها ابراز خشنودی کرد. میانجی در حاشیه همایش بررسی اثرات اجرایی قانون جدید شوراهای حل اختلاف در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با میزان پرونده‌های ورودی و خروجی در شورای حل اختلاف تصریح کرد: به شورای حل اختلاف در سال 94 تقریبا 3میلیون و 400هزار پرونده وارد شده و همین مقدار هم رسیدگی شده است.

ختم رسیدگی به پرونده مرتضوی در تامین اجتماعی-ایلنا وکیل شکات در پرونده تامین اجتماعی گفت: با مدیریت خوب ریاست دادگاه، آخرین جلسه دادگاه و ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد. مصطفی ترک‌همدانی با اعلام خبر پایان جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: با مدیریت خوب ریاست دادگاه امروز(یک‌شنبه) آخرین جلسه دادگاه و ختم رسیدگی به این پرونده اعلام شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر