اهتمام ویژه برای سرمایه‌گذاری در عرصه ورزش

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۶۹۱

گودرزی: مافیای جهانی اجازه کسب بیش از 2مدال در یک رشته را نمی‌دهد

گروه ایران

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، روز گذشته با قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک2016 ریو دیدار و از آنان تجلیل کرد. وی در این دیدار، بااشاره به اینکه دوران پرتکاپویی برای آمادگی ورزشکاران المپیکی طی شد و تلاش ورزشکاران، مربیان و فدراسیون‌ها مشهود بود، گفت: دورادور نظاره‌گر تلاش کاروان اعزامی به المپیک بودم و از تلاش انجام شده لذت بردم و البته شخصا برای موفقیت شما دعا کردم. رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش قهرمانی برای همه کشورها مهم محسوب می‌شود، اظهار کرد: اهتزاز پرچم یک کشور در میدان بین‌المللی یک افتخار بزرگ است و موجب تقویت روحیه ملی می‌شود.

رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه ایران، کشوری ریشه‌دار بوده و سنت قهرمانی بین ایرانیان ریشه‌دار است، افزود: علت وجود انتظارات زیاد بین مردم برای به‌دست آوردن مدال ازسوی ورزشکاران و قهرمانان همین ریشه‌دار بودن جایگاه قهرمانی بین ایرانیان است. وی بااشاره به اینکه رهاورد سفر کاروان المپیکی ایران خوب بود و تلاش‌های بهنگام و سنجیده‌یی در این راستا انجام شد، تصریح کرد: باتوجه به شرایط فعلی و البته رقابت تنگاتنگ ورزشکاران کشورهای مختلف در مسابقات المپیک، نتیجه به دست آمده خوب بود لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردان زحمات‌تان هستند. به گزارش خانه ملت، لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود، بااشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی اهتمام جدی برای کمک به عرصه ورزش خصوصا در دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی دارد، گفت: در صورتی که پیشنهادی ازسوی وزارت ورزش و جوانان برای کمک به ورزش قهرمانی و همگانی شود، حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت زیرا باید در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون برنامه ششم توسعه در حال تدوین بوده و زمان مناسبی برای توجه به امر ورزش است، گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه یک ماده قوی که به ورزش اختصاص داشته و نافذ باشد، مشاهده نمی‌شود و آینده ورزش در 5سال آینده به خوبی مشخص نیست. رییس قوه مقننه اظهار کرد: می‌توان با مشورت کمیسیون تلفیق، فدراسیون‌های ورزشی جهت‌گیری مناسب برای عرصه ورزش همگانی و قهرمانی را در لایحه برنامه ششم توسعه مدون کرد تا بسته‌یی از کار و اقدامات مورد نیاز مشخص شود.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانان نیز حرف روشنی در لایحه ششم توسعه دیده نمی‌شود، اظهار کرد: شاید در اسناد پشتیبان نکاتی درخصوص مواد مذکور ذکر شده اما باید در لایحه ارائه شود تا مورد تصویب قرار گرفته و بهتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید از ورزشکارانی که در عرصه المپیک ریو توفیق دستیابی به مدال را نیافتند هم تشکر کرد و گفت: مهم ورود به عرصه بین‌المللی المپیک و مبارزه قهرمانانه است.

باید ذائقه شنوایی‌مان را براساس اعداد و ارقام عادت دهیم

همچنین در ادامه این دیدار محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، بااشاره به اینکه وضعیت نتایج کاروان المپیکی کشورمان در مقایسه با 15دوره گذشته بهتر بوده است، گفت: تعداد و رنگ مدال‌های کسب شده ازسوی ورزشکاران نشان‌دهنده این امر است.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد در المپیک لندن جهش ورزشی رخ داد، گفت: بهمن سال گذشته در این خصوص صحبت کردم ولی متاسفانه بخش دوم صحبت‌هایم به درستی در رسانه‌ها منعکس نشد زیرا عنوان کردم که به نظر شخصی خودم میانگین کسب مدال کاروان المپیکی کشورمان 8مدال خواهد بود. گودرزی همچنین بااشاره به اینکه برخی نسبت به سخنان مطرح شده، انتقاد داشته و چنین اظهارنظری را موجب تضعیف روحیه ورزشکاران دانستند، اظهار کرد: باید ذائقه شنوایی‌مان را براساس اعداد و ارقام عادت دهیم و امیدواری بیش از حد ندهیم؛ البته این مهم به معنای القای یأس و ناامیدی در جامعه نیست بلکه باید براساس منطق و علم صحبت کرد.


حرکت رو به رشد در عرصه ورزش

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه حرکت رو به رشدی در عرصه ورزش انجام شده و تعداد کسب مدال‌ در مسابقات بین‌المللی مختلف در سال94 نسبت به سال93 دو برابر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه در عرصه ورزش همگانی نیز موفقیت خوبی به دست آمده است، می‌توان اذعان کرد در پایان سال92 کمتر از 10درصد به ورزش همگانی اهتمام داشتند اما امروزه این رقم به 21درصد افزایش داشته که نشان‌دهنده فعالیت 16میلیون نفر در عرصه ورزش است. وی همچنین با اشاره به اینکه در سال93، 3میلیون نفر در حوزه ورزش قهرمانی فعال بودند، ادامه داد: خوشبختانه این رقم به 3میلیون و 500هزار نفر افزایش داشته است. وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با ربوده شدن مدال‌های خوش‌رنگ از دست ورزشکاران ایرانی اشاره کرد و گفت: مافیای جهانی اجازه نمی‌دهد کشوری در یک رشته ورزشی بیش از 2مدال به دست آورد. گودرزی با بیان اینکه در این دوره از بازی‌های المپیک یک بانوی ایرانی توانست رکوردشکنی کند، گفت: این رخداد نشان‌دهنده وجود ظرفیت مناسب بین بانوان بوده و بیانگر امکان حضور دختران ایرانی با رعایت ارزش‌های دینی در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی در ادامه افزود: در اخذ سهمیه ورود به المپیک نیز ورزشکاران ایرانی رکورد شکستند و توانستند 63سهمیه به دست آورند؛ این رقم در دوره المپیک گذشته 53سهمیه بود. وزیر ورزش و جوانان بااشاره به اینکه برای نخستین‌بار تیم داوری فوتبال ایران در فینال بازی‌های المپیک اقدام به قضاوت کرد، گفت: این اتفاق نشان‌دهنده رشد در عرصه داوری کشورمان است. گودرزی همچنین ضمن اشاره به اینکه در کشورهای همسایه حوزه خلیج‌فارس اعتبار یک فدراسیون به اندازه اعتبار وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: می‌توان در مثالی دیگر بیان کرد کشور انگلستان 350میلیون پوند برای آمادگی کاروان المپیکی خود طی 4سال گذشته هزینه کرد و توانست جایگاه خوبی در مسابقات به دست آورد.


بودجه ورزش کفاف هزینه‌های این عرصه را نمی‌دهد

وی در پایان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و فراکسیون ورزش مجلس می‌توانند کمک شایانی به رشد و توسعه ورزش کنند، افزود: بودجه ورزش کفاف هزینه‌های این عرصه را نمی‌دهد و برای برگزاری اردوها، اعزام تیم‌های ورزشی و حتی پشتیبانی مناسب با مشکل روبه‌رو هستیم. در همین راستا، ضرورت دارد در برنامه ششم توسعه احکام مناسبی برای رشد و توسعه ورزش مدنظر قرار بگیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر