لایحه تنظیم مقررات تا هفته آینده به صحن می‌رود

۱۳۹۳/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۵۰

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه در سال‌های اخیر اشتباهات تاریخی در زمینه تروریسم داشتند، گفت: اقدامات این کشورها باعث شد که دامنه نفوذ تروریست‌ها در منطقه گسترش یابد. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی در نشست مشترک مجلس و دولت که دیشب برگزار شد، با بیان اینکه لایحه تنظیم مقررات آماده شده تا یک هفته آینده برای بررسی در دستورکار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد، گفت: البته لایحه خروج از رکود تورمی نیز در کمیسیون مربوطه مراحل پایانی را گذرانده که پس از بررسی لایحه تنظیم مقررات در صحن علنی بررسی خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: در مسایل اقتصادی چند نکته است که باید از آن استفاده کرد؛ ما هم در مجلس آماده‌ایم در بعد مسایل اقتصادی به دولت کمک کنیم البته از دولت به دلیل ارایه 2 لایحه خروج از رکود تورمی و تنظیم مقررات تشکر می‌کنیم.


برای سرمایه‌گذاری

به ثبات نیازمندیم

رییس‌جمهور گفت: برای سرمایه‌گذاری ما نیاز به ثبات و آرامش داریم؛ به‌طوری که در نرخ ارز و تورم نوعی ثبات مشاهده می‌شود و نگرانی‌های گذشته وجود ندارد. ما از رکود خارج شده‌ایم اما این آغاز راه و قدم اول است و ما باید خیلی قدم ‌برداریم.

حسن روحانی رییس‌جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس با اشاره به خدمات ارایه شده بیمه‌یی به مناطق محروم و دورافتاده کشور گفت: هنوز دراین زمینه به نقطه مطلوب نرسیدیم و تلاش می‌کنیم با تلاش مضاعف به اهدافی که در این زمینه داریم، برسیم.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل اقتصادی اشاره کرد و خطاب به نمایندگان حاضر در این نشست مشترک گفت: شما می‌دانید برای سرمایه‌گذاری ما نیاز به ثبات و آرامش داریم؛ به‌طوری که در نرخ ارز و تورم نوعی ثبات مشاهده می‌شود و نگرانی‌های گذشته وجود ندارد. ما باید اقتصادمان را به تعاونی و بخش خصوصی واگذار کنیم که دولت در این زمینه برنامه‌ریزی دارد. ما از رکود خارج شده‌ایم اما این آغاز راه و قدم اول است و ما باید خیلی قدم‌برداریم.

روحانی افزود: برخی نمایندگان می‌گویند با وجود خروج کشور از رکود، چه نیاز به لایحه است اما باید بگویم این اول راه است و ما راه طولانی پیش‌رو داریم باید به رشد مضاعف و ثابت بالای 6درصد برسیم و انشاءالله تا سال95 نیز که همان هدف نهایی رشد پیوسته ثابت است، برسیم.

بودجه94 به‌موقع می‌رسد

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت با اشاره به عزم دولت در ارایه به‌موقع بودجه 94 به مجلس گفت: بودجه سال آینده کل کشور با دو اصلاح همراه است، کلیه تبصره‌های تکراری از لایحه حذف شده است همچنین در ارتباط با نوع و شیوه بودجه‌ریزی به روش عملیاتی مطابق با بندهای 31 و 32 سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری خدمت نمایندگان تقدیم خواهد شد.

وی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سال آینده سال آخر اجرای برنامه پنجم توسعه است و براساس قانون برنامه و بودجه، برنامه ششم باید 6 ماه قبل از اتمام برنامه پنجم به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، برنامه ششم با رویکرد اقتصاد مقاومتی و توازن منطقه‌یی در موعد مقرر به مجلس تقدیم خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر