ادامه رکورد شکنی انتشار صکوک

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۱۶

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) از ادامه رکوردشکنی انتشار اوراق صکوک در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش «تعادل» به نقل از سمات، محمدرضا محسنی یکی از ماموریت‌های ویژه بازار سرمایه در سال 95 را تسریع تامین مالی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی اعلام کرد و افزود: کارگروه ویژه‌یی برای رفع موانع انتشار صکوک در بازار سرمایه تشکیل شده تا بررسی‌ها و راهکارهای عملیاتی لازم در این زمینه اتخاذ شود. وی با بیان اینکه کل انتشار صکوک بازار سرمایه در سال گذشته 7هزار و 279میلیارد ریال بود، افزود: در پنج ماهه نخست امسال بیش از 13هزار و 600 میلیارد ریال اوراق اجاره، مرابحه و رهنی در بازار سرمایه منتشر شد که انتشار این میزان اوراق در یک بازه زمانی کوتاه در تاریخ بازار سرمایه بی‌سابقه بوده است. محسنی خاطرنشان کرد: بانک مسکن در ماه گذشته برای نخستین‌ بار مبلغ 3هزار میلیارد ریال اوراق رهنی در بازار سرمایه منتشر کرد تا ابزار جدیدی در این بازار معرفی شود.

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز برای توسعه فعالیت‌های خود مرداد ماه مبلغ یک هزار میلیارد ریال اوراق مرابحه منتشر کرد تا این شرکت بزرگ نیز بتواند بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق بازار سرمایه تامین کند. مدیرعامل سمات خاطرنشان کرد: سیمان شرق، قطار مسافربری جوپار، رایتل و ماهان دیگر شرکت‌هایی بودند که در پنج ماهه نخست امسال اوراق اجاره یا مرابحه در بازار سرمایه منتشر کردند. وی با بیان اینکه تقاضاهای متعددی برای انتشار صکوک به شرکت مدیریت دارایی مرکزی ارائه شده است، افزود: کارشناسان درحال بررسی مدارک و مستندات این شرکت‌ها هستند تا هر چه سریع‌تر فرآیند انتشار اوراق مختلف برای شرکت‌های متقاضی در بازار سرمایه مهیا شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر