فروش 150میلیونی بازار هنر در روز نخست

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۰۷

بازار هنر در روز نخست با استقبال هنرمندان و خریداران به فروش 150میلیون تومانی رسید. به گزارش هنرآنلاین، بازار هنر با ارائه آثار هنری با قیمت یکسان 500هزار تومان صبح دیروز با حضور هنرمندان، علاقه‌مندان و خریداران آثار هنری در گالری‌های خانه هنرمندان ایران گشایش یافت که تا پایان روز نخست 150میلیون تومان در این بازار به فروش رسید.

جمشید حقیقت‌شناس مدیر هنری بازار هنر گفت: استقبال در روز نخست بازار مناسب بود و باتوجه به فروش تعدادی از آثار، آثار جدیدی از هنرمندان جایگزین آنها می‌شود و این روند جایگزینی آثار جدید با آثار فروخته شده تا پایان بازار ادامه دارد.

حدود 1500اثر نقاشی و طراحی، مجسمه، خوشنویسی، سرامیک هنری، نگارگری، عکس و تصویرسازی با قیمت 5میلیون ریال از بیش از 500هنرمند کشور در بازار هنر برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

بازار هنر ازسوی موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با همکاری خانه هنرمندان ایران از پنجم شهریورماه در گالری‌های ممیز، میرمیران، نامی و چهارفصل (بهار، تابستان، پاییز، زمستان) خانه هنرمندان ایران برگزار شده است و تا 10شهریور ادامه دارد.

پس از اعلام فراخوان برگزاری بازار هنر ازسوی موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مهلت بیش از دو ماه برای ارسال اثر به این بازار، 9200اثر به دبیرخانه رسید و پس از انتخاب، 1500 اثر به بازار راه یافت که قیمت تمام آثار بازار هنر 5میلیون ریال (500هزار تومان) است.

سایت بازار هنر ایران جهت اعلام فراخوان عمومی و به‌عنوان مرجع رسمی اطلاع‌رسانی بازار آثار هنری، در تاریخ اول خرداد۱۳۹۵ راه‌اندازی شد که تمام هنرمندان سراسر کشور می‌توانستند ۱۰ اثر در رشته‌های نقاشی، نگارگری، نقاشی‌خط، تصویرسازی، مجسمه، سرامیک هنری و عکاسی را در سایت ثبت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر