فروش ۳۰‌میلیاردی در نخستین حراج فرش

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۰۵

نخستین حراج ملی فرش در شرایطی برگزار شد که این حراجی توانست به فروش بیش از ۳۰میلیارد تومانی دست پیدا کند. آن‌طور که روابط عمومی نخستین حراج ملی فرش اعلام کرده است، سومین دوره حراج ملی و نخستین دوره حراج تخصصی فرش در ایران، با چکش‌زنی احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون در خانه همایش خیابان شهید فیاضی (فرشته) آغاز شد. در این مراسم چهره‌های سرشناسی مانند جمشید مشایخی، داریوش ارجمند، علی معلم، مهتاب کرامتی و نماینده سفارت انگلستان حضور داشتند.

قبل از شروع مراسم حراج، زهرا محمودوند مدیرحراج و احمد نجفی، آکشنر برنامه، ضمن خیر مقدم به مهمانان از ارزش والای هنر فرش در ایران سخن گفتند. پس از اتمام صحبت‌های نجفی، نخستین حراج ملی فرش کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

این حراج در شرایطی برگزار شد که خانه حراج ملی پس از برگزاری دو دوره حراج ملی، تلاش کرد تا با برگزاری «نخستین حراج تخصصی فرش در ایران» توجه خریداران و علاقه‌مندان به این هنر اصیل ایرانی را به خود جلب کرده و این هنر را به جایگاه اصلی خود بازگرداند. پیش از این، «خانه حراج ملی» از مالکان فرش‌های دستباف نفیس دعوت کرد تا شناسنامه و تصویر آثار خود را ارسال کنند.

«خانه حراج ملی» تاکنون اقدام به برگزاری دو دوره حراج ملی آثاری در زمینه‌های نقاشی، نقاشی‌خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع‌‌دستی، فرش دستباف و سوخت چرم کرده است که با توجه به اینکه دومین دوره «حراج ملی» نیز با تمرکز بر فروش صنایع دستی برای نخستین‌بار در کشور برگزار شد با استقبال بالای هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر