تصویب۱۴۰۰میلیارد تومان برای بازآفرینی محلات تاریخی

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۹۰

معاون وزیر راه و شهرسازی از احیا و بازآفرینی ۲۷۰۰ محله تاریخی در طول برنامه ششم خبر داد و گفت: ۱۴۰۰میلیارد تومان برای بازآفرینی محلات تاریخی مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید ایزدی گفت: برنامه در مقیاس ملی ارتقای کیفیت محلات مشتمل بر محلات در بافت‌های تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های ناکارآمد میانی و محلات با عرصه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌ها به توسعه خدمات محله‌یی موردنیاز همچون خانه سلامت، بهداشت و پارک بستگی دارد و با کمک دستگاه‌ها تلاش براین است خدمات را تامین کنیم، عنوان کرد: ایجاد شبکه زیرساخت‌ها و نوسازی مسکن با در اختیار قرار دادن تسهیلات جزو برنامه‌های احیای محلات است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه آخرین مرحله که توانمندسازی مردم این محلات است، عنوان کرد: عمده افراد ساکن در این محلات جزو افراد کم‌درآمد هستند که از طریق ایجاد صندوق‌های خرده وام، باید این افراد را توانمند کنیم تا در اجرای طرح‌ها مشارکت کنند.

وی درباره اعتبارات مصوب برای اجرای این طرح نیز گفت: برای سال ۹۵، ۱۳۷میلیارد تومان از دو ردیف بهسازی و توانمندسازی، ۱۸۰میلیارد تومان برای سکونتگاه‌های غیررسمی، ۵۰۰میلیارد تومان برای کمک به اعطای تسهیلات، ۴۵۰میلیارد تومان برای دیون شهرداری‌ها، ۱۰۷میلیارد تومان از اعتبارات داخلی وزارتخانه، ۹۰میلیارد تومان برای شهر مشهد و ۳۶میلیارد تومان برای دو شهر قم و شیراز در نظر گرفته شده است.

ایزدی با اعلام اینکه در مجموع نزدیک به هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تحقق برنامه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این منابع را به شکل بودجه‌ریزی اهرمی تزریق می‌کنیم تا سبب سه یا چهار برابر شدن منابع در این بخش شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر