حمایت اصناف از معدوم‌سازی قاچاق

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۷۴


رییس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه معدوم‌سازی کالای قاچاق موجب تقویت تولید داخلی می‌شود، گفت: پدیده کالای قاچاق به عنوان یک تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد و هزینه‌های زیادی بر بدنه اقتصادی کشور تحمیل می‌کند. ابوالقاسم شیرازی معدوم‌سازی را آخرین و بهترین کار در برخورد با پوشاک قاچاق دانست و افزود: این مهم باید بدون تعیین تبصره انجام شود.

وی با اشاره به اینکه معدوم‌سازی موجب هشدار به وارد‌کنندگان می‌شود، اظهارداشت: قاچاق عامل مخرب در صنعت پوشاک است. رییس اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰درصد پوشاک موجود در بازار به صورت قاچاق است، گفت: قاچاق رکود، تغییرات فرهنگی و اقتصادی در بازار پوشاک کشور را به همراه دارد. وی در ادامه معدوم‌سازی را موجب به صفر رسیدن قاچاق پوشاک دانست و افزود: با معدوم‌سازی وارد‌کنندگان می‌فهمند که ادامه واردات قاچاق به معنای نابودی است. شیرازی با اشاره به اینکه نابودسازی کالای قاچاق سبب تقویت تولیدات داخلی می‌شود، اظهار داشت: سخت‌گیری‌های فعلی در مبادی ورودی موجب کاهش قاچاق در سال جاری شده است.

وی همچنین پوشاک قاچاق را از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان پوشاک عنوان کرد و افزود: ورود پوشاک خارجی به کشور علاوه بر تخریب اقتصادی هجمه فرهنگی نیز دارد. رییس اتحادیه پوشاک تصریح کرد: بخشی از پوشاک خارجی که در بازار عرضه می‌شود و متقاضی دارد باید به‌صورت برند به کشور وارد شود هرچند در خصوص ورود پوشاک برند تقلباتی وجود دارد که در این ارتباط مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت در حال ساماندهی برندهای پوشاک‌های تقلبی است. وی با بیان اینکه چشم‌انداز خوبی برای تولید پوشاک باکیفیت در کشور مشاهده می‌شود، گفت: پوشاک تولید داخلی از لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی خود است. شیرازی افزود: دولت به تولیدکنندگان پوشاک داخلی تسهیلاتی اعطا تا تولیدکنندگان بتوانند از ماشین‌های روز دنیا استفاده و همچنین پارچه‌های مورد نظر خود را با تعرفه‌های نازل و منطقی وارد کنند. وی درباره جلوگیری از عرضه پوشاک نامتعارف و نابهنجار در جامعه نیز اظهارداشت: اتحادیه پوشاک در این زمینه نظارت‌های زیادی داشته و به‌دنبال ایجاد فضای آموزشی در محل کسب و کار کسبه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر