برخورد با متخلفان در صورت عدم پرداخت مطالبات کارگران

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۶۰

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بااشاره به لزوم دریافت حسن انجام کار از پیمانکاران ازسوی کارفرمایان بخش خصوصی یا دستگاه‌های اجرایی، گفت: مطالبات کارگران به‌عنوان دیون ممتازه محسوب شده و پیش از هرگونه تسویه‌حساب باید پرداخت شود.

اصابتی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی که موضوع دستگاه‌های اجرایی هستند، اظهار داشت: پیمانکارانی که در 7رشته شغلی ازجمله باغبانی، خدماتی یا... فعالیت می‌کنند، باید نسبت به دریافت تایید صلاحیت از دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند.

وی افزود: تایید صلاحیت این پیمانکاران را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌کند و طبق تبصره ماده17 قانون خدمات مدیریت کشوری هم بر این موضوع تاکید دارد که در واگذاری کارهای حجمی باید صلاحیت‌های لازم از دستگاه‌ها اخذ شود.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به اینکه اگر تایید صلاحیت‌ها همراه با طرح طبقه‌بندی مشاغل باشد، نیازمند رعایت برخی اصول خواهد بود، گفت: اگر پیمانکاران حتی یک کارگر داشته باشند باید از قانون طبقه‌بندی مشاغل تبعیت کنند.

وی گفت: برخی شرکت‌ها خودشان طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند و برخی نیز از طرح طبقه‌بندی مشاغل عام استفاده می‌کنند. بنابر این درخصوص پیمانکارانی که با دستگاه‌های اجرایی قرارداد می‌بندند، در صورت تخلف سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند با آنان برخورد کند.

اصابتی تصریح کرد: ‌صلاحیت‌های صادر شده در وزارت کار 2 یا 3ساله ارائه می‌شوند و در صورتی که کارفرما تخلفی داشته باشد، تایید صلاحیت تمدید نخواهد شد یا اینکه اگر در میان فعالیت‌ها تخلفی وجود داشته باشد باز هم برخورد خواهد شد. وی بااشاره به اینکه کمیته‌های استانی و کشور در ارتباط با تخلفات پیمانکاران تشکیل می‌شود، گفت: ماهانه 2 یا 3مورد تخلف در کمیته کشوری مطرح می‌شود که در آن رد صلاحیت یا اخطار به پیمانکاران صادر می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر