اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۵۹

واگذاری همه طرح‌های نیمه‌تمام در استان تهران به مردم

استاندار تهران با بیان اینکه همه طرح‌های نیمه‌تمام در سطح استان تهران واگذار خواهند شد، گفت: ۱۶۱طرح را برای واگذاری مشخص کرده‌ایم و به مردم واگذار خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، بااشاره به وضعیت توسعه از حیث شاخص‌های ملی بیان کرد: در اوایل انتصابم به‌عنوان استاندار تهران، متوجه شدم در تهران کمبودهایی وجود دارد که کاملا از آنها غفلت داشته‌ایم. همیشه تهران را از هر حیث کامل می‌دیدم و این استان را حتی در مجلس با نگاه دیگری می‌دیدیم، ولی با بررسی‌های بیشتر، متوجه شدم که غفلت‌هایی در تهران شده که نظیر آن را در هیچ جای کشور نداریم، مثلا جمعیت بعضی شهرستان‌های ما در استان تهران از برخی استان‌ها بیشتر است ولی می‌بینیم همان شهرستان بیمارستان ندارد. استاندار تهران ادامه داد: در شهرستانی تراکم جمعیت بیش از 9هزار نفر در کیلومتر مربع است و نزدیک به 20برابر کشور تراکم جمعیت است ولی یک بیمارستان در آنجا وجود ندارد. علاوه بر کمبود بیمارستان، مشکلات آب شرب را نیز داشتیم که یکی از مشکلات جدی‌مان بود. وی به مشکلات شهر تهران در اوایل انتصابش به استانداری اشاره کرد و گفت: در خود شهر تهران در برخی مناطق گرفتاری وجود داشت. در شرق تهران برآورد کارشناسی داشتیم که 50میلیون لیتر مکعب کسری آب شرب در یک‌سال داریم، علاوه بر آن در زمینه کیفیت آب هم مشکل داشتیم. در جنوب و در شرق تهران و در شهر ری مشکل کیفیت آب را داشتیم. استاندار تهران افزود: خشکسالی هم بحث جدی بود، از یک سو کاهش نزولات آسمانی و ازسوی دیگر کمبود و بدی کیفیت آب را داشتیم. کار بزرگی شروع شد و مردم هم در مدیریت مصرف به ما کمک کردند و هم در استان تهران کیفیت آب و کمیت آب را انجام دادیم. وی خاطرنشان کرد: در کل تهران در حدود 210هزار هکتار زمین زیر کشت می‌رود، 30هزار هکتار آبیاری تحت فشار داریم و در دولت یازدهم تا آخر امثال این رقم به 50هزار هکتار افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه کاهش مصرف آب را خواهیم داشت و ازسوی دیگر بهره‌وری را بالا می‌بریم.


حمایت از سرمایه‌گذار، اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است

سیدکامل تقوی‌نژاد رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: حمایت از سرمایه‌گذار اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است و مشوق‌های مالیاتی خوبی در کشور وجود دارد که سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی باید از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش شادا، تقوی‌نژاد افزود: بحث تعامل با فعالان اقتصادی و عدالت در مشکلات اقتصادی در دستور کار وزارت اقتصادی و دارایی قرار دارد و به همین منظور تهدیدها و تشویق‌هایی درنظر گرفته شده تا در شرایط رکود مشکلات را حل کنیم. وی با تاکید بر اینکه راه‌حل نظام مالیاتی کشور در شفافیت است، ادامه داد: در موارد مختلف در حمایت از سرمایه‌گذاری دستورات بسیار روشن و شفافی وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد تمام مشکلات رفع خواهد شد. او تاکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذار اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است و مشوق‌های مالیاتی خوبی در کشور وجود دارد که باید از این فرصت سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی استفاده کنند. رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: تمام فعالیت‌های صنعتی، معدنی و گردشگری که از ابتدای سال جاری شروع شوند تا 5سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. تقوی‌نژاد گفت: این معافیت‌ها در شهرک صنعتی به مدت 7 سال، در منطقه محروم 10سال، شهرک صنعتی در منطقه محروم 13سال و برای شرکت دانش‌بینان 15سال خواهد بود و اگر تعداد کارکنان این واحدها بالای 50نفر باشند و هر ساله 50درصد به اشتغال اضافه شود هر سال، یک‌سال به معافیت آن اضافه می‌شود. وی بااشاره به مشوق‌های فراوانی که درنظر گرفته شده است، گفت: اعتقاد داریم براساس قانون بودجه که دراختیار ما قرار گرفته میزان افزایش درآمد پیش‌بینی شده به هیچ‌وجه قصد وارد کردن فشار به واحدها را ندارد و به نسبت سود و زیان واحد تولیدی مالیات دریافت می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر