روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۵۱

رایزنی‌های اقتصادی معاون ظریف در مولداوی- ایلنا| ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات بلندپایه مولداوی به این کشور سفر کرده است، با تشریح تحولات منطقه خاورمیانه، نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان لنگرگاه ثبات و تضمین صلح در منطقه، زمینه‌ساز فرصت‌های مناسب برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دوجانبه خواند. وی همچنین بااشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی در راهگذر ترانزیتی شمال-جنوب، خواستار همکاری مولداوی و ایران برای استفاده بیشتر از این مزیت شد.

فروش نفت از طریق ایران و ترکیه در صورت شکست مذاکرات- آنا| فیض النعمه معاون وزیر نفت عراق، اعلام کرد که اگر مذاکرات با اقلیم کردستان درباره توافق توزیع درآمدهای ناشی از نفت به بن‌بست برسد، عراق نفت‌خام خود را از طریق ایران صادر خواهد کرد. وی همچنین گفت که عراق در نظر دارد در صورت امکان هفته آینده مذاکراتی را با دولت عراق درباره صادرات نفت از طریق ترکیه نیز انجام دهد.

امیدواری مشاور ظریف به آزادی ایرانیان زندانی در ترکمنستان- ایسنا| غلام‌عباس ارباب‌خالص نماینده شمال و شرق کشور وزارت امور خارجه و مشاور محمدجواد ظریف در یک نشست خبری در مشهد، درخصوص آخرین وضعیت ایرانیان زندانی در ترکمنستان اظهار کرد: حدود 300ایرانی در ترکمنستان زندانی هستند که امیدواریم با نهایی شدن قرارداد استرداد زندانیان این افراد به‌زودی آزاد و به ایران منتقل شوند. وی ادامه داد: از تمام افرادی که به ترکمنستان و دیگر کشورهای خارجی سفر می‌کنند، خواهشمندیم قوانین آن کشور را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند. وی همچنین گفت: باوجود افزایش سرعت صدور ویزا در مبادی ورودی و مرزها تمام مسائل امنیتی رعایت شده و تاکنون هیچ گزارشی از ورود افراد تکفیری و تروریستی به کشور از طریق مرزهای شمال و شمال شرق کشور نداشته‌ایم.

نامه مطهری به پورمحمدی با محور اظهارات آیت‌الله منتظری-ایلنا| علی مطهری به نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری درباره اظهارات اخیر وی درخصوص فایل صوتی آیت‌الله منتظری بر لزوم ارائه توضیحاتی در زمینه شایعات مربوط به سال۶۷ تاکید کرد. در بخش‌هایی از این نامه آمده است: «انحراف‌های فکری و جنایت‌های بزرگ منافقین بر همه روشن است و گروه فرقان هم که شخصیتی به عظمت آیت‌الله مطهری را به شهادت رساند شاخه‌یی از منافقین بود. این امر محل بحث نیست. محل بحث این است که باتوجه به اینکه از نظر اسلام و در حکومت اسلامی حتی به چنین جانیانی و طرفداران آنها نیز نباید ظلم شود آیا شایعاتی که درباره اتفاق سال۶۷ درباره نحوه اجرای حکم امام(ره) گفته می‌شود، صحت دارد یا خیر؟ جنابعالی که همراه آقایان رییسی، نیری و رازینی در متن این قضیه بودید باید ضمن توضیح ماجرا، یا می‌فرمودید این شایعه‌ها به هیچ‌وجه صحت ندارد یا می‌فرمودید ممکن است قصورهایی هم صورت گرفته باشد که در صورت اثبات از خانواده‌های آنها عذرخواهی و جبران خسارت خواهد شد.»

اعضای کمیسیون امنیت از راکتور آب سنگین اراک بازدید می‌کنند-ایسنا| حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رییس کمیته هسته‌یی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که دوشنبه هفته جاری اعضای این کمیته از راکتور آب سنگین اراک بازدید می‌کنند. وی اظهار کرد: کمیته هسته‌یی درراستای تهیه گزارش 6ماهه کمیسیون امنیت درمورد روند اجرای برجام برنامه بازدید از تاسیسات هسته‌یی را درنظر دارد که در همین راستا هفته گذشته بازدیدی از نطنز و فردو صورت گرفت. ذوالنوری افزود: در ادامه این برنامه این هفته اعضای کمیته هسته‌یی و سایر نمایندگان علاقه‌مند از راکتور آب سنگین اراک بازدید می‌کنند و برنامه‌یی برای بازدید از مجتمع ucf اصفهان نیز درنظر داریم که هنوز زمان آن مشخص نیست. این نماینده همچنین خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه گزارش کمیته باید در کمیسیون به تصویب اعضا برسد هنوز جمع‌بندی در این رابطه انجام نشده است.

نخستین اجلاس وزیران گردشگری مجمع گفت‌وگوی همکاری‌ آسیا در تبریز- ایسنا| در پی اعلام آمادگی محمدجواد ظریف در حاشیه چهاردهمین نشست وزیران خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تایلند، مبنی بر آمادگی ایران برای برگزاری نخستین اجلاس وزیران گردشگری این مجمع، قرار است هشتم و نهم شهریور این اجلاس به میزبانی شهر تبریز برگزار شود. گفتنی است مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا متشکل از 34کشور آسیایی است و کشورهای عضو این مجمع در این اجلاس در سطح وزیران، کارشناسان ارشد و سفیران در تبریز شرکت خواهند کرد.

در ۵۰۰رشته تحصیلی بازنگری می‌شود-مهر| وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بااشاره به سیاست‌های دولت درراستای بازنگری رشته‌های تحصیلی، گفت: وزارت علوم ۵۰۰ رشته تحصیلی را مورد بازنگری قرار داده است. محمد فرهادی در گفت‌وگو با مهر درباره دیگر برنامه‌های وزارت علوم در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی دانشجویان نیز گفت: تحقیقا باید گفت تمامی دانشجویان مقطع دکتری ماهانه ۷۰۰هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند و ازسوی دیگر تسهیلات ارائه شده به دانشجویان نسبت به سال گذشته ۱۱۰درصد افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر